Cyklistická síť v Ostravě se stále vylepšuje. Ideální ale není. Kontroverzní jsou mimo jiné cyklopruhy na Frýdlantských mostech kudy projede na 250 cyklistů denně. Využívají je zejména na cestu do práce a zpět. Rekreační cyklisté raději jedou jinudy.
obyvatelka Ostravy: “I když jsou nově udělané, i když jdou červeně označeny a mají být bezpečnější, že ta vozovka je tam zúžená, tak mi to nepřijde pro cyklisty vhodné a nejela bych tam já sama jako dospělý člověk a neumím si představit, že bych tam jela třeba s dítětem.”
Josef Laža, dopravní specialista, MAPPA: “Cílem integrace cyklistické dopravy do frýdlantských mostů bylo zvýraznit pohyb cyklistů, kteří zde legálně už mohli jezdit před touto úpravou. Řešení, které je na frýdlantských mostech není dokonalé, nicméně i toto opatření zvyšuje bezpečnost cyklistů tím, že ostatní řidiče upozorňuje na to, že ti cyklisté se tam mohou pohybovat.”
Eva Michalíková, mluvčí MŘP Ostrava: “V současné době neevidujeme žádnou nehodu s cyklisty na uvedém místě.”
Vše se změní s rekonstrukcí Frýdlantských mostů, kdy by tady měla vzniknout oddělená stezka pro chodce a cyklisty. Podmínky pro cyklisty se zlepšují i na ulici 28. října.
Josef Laža, dopravní specialista, MAPPA: “Šířka uličního prostoru před domem kultury už nám umožnila bezpečnější řešení pro cyklisty, které jsme převedli na širší chodník a vytvořili jsme stezku pro chodce a cyklisty se společným provozem.”
Do budoucna by tento prostor měl být rozdělený na stezku pro chodce a cyklisty s děleným provozem. A to po výstavbě koncertní haly.