Současně je k dispozici dostatečná manipulační plocha pro příjezd a vykládku kamionů. Terminál je vybaven technologiemi umožňujícími kompletaci nákladu na letecké palety a kontejnery. Nová technika pomůže zvýšit kvalitu procesů odbavení a umožní jednodušší manipulaci s leteckým nákladem, zároveň také efektivnější využití prostoru.
Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava: "Orientace letiště na nákladní dopravu se ukázala být krokem tím správným směrem. Počet přepraveného nákladu na našem letišti roste a současné kapacity již nebyly dostačující. Pro další rozvoj byla výstavba nového terminálu nezbytná. Zprovozněním nového cargo terminálu navýšíme kapacitu odbaveného nákladu o 36 tisíc tun za rok. Jsme si jisti, že zvýšení kapacity, a s tím související zlepšení kvality poskytovaných služeb, nám přinese nové zákazníky."
Náklady na výstavbu terminálu ve výši 139 mil. Kč byly kryty částečně externími zdroji v podobě čerpání bankovního úvěru. Další část byla financována vkladem Moravskoslezského kraje, který je vlastníkem letiště.
Jan Krkoška (ANO), hejtman MSK: "Nová hala napojená na odbavovací plochu posílí možnosti našeho letiště. Navýšená kapacita a nové technologie umožní poskytnout služby více klientům, takže věřím, že tato investice osloví další strategické partnery a zákazníky v oblasti přepravy nákladu. Mošnov se tak postupně stává důležitým uzlem, přes naše letiště putuje náklad nejen v rámci Evropy, ale třeba i do Asie."
Z ostravského letiště v současné době provozují pravidelné cargo spojení společnosti DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem. Důležité spojení s Asií zajišťuje společnost EGT Express, která využívá letadla společnosti Uzbekistan Airways.