Petr Andráško, mluvčí HZS MSK: "Cvičení bylo rozděleno do několika fází. V úvodu si zasahující jednotky připravily realistický scénář dopravní nehody, včetně situace se zaklíněnou osobou. Praktická část výcviku se poté soustředila na samotné vyproštění zraněné osoby a následné zajištění a stabilizaci tahače s návěsem. Hasiči měli k dispozici nejen běžné vybavení z prvosledových cisteren, ale také speciální techniku. Ze stanice Ostrava-Zábřeh dorazila jednotka s dílenským kontejnerem, který je vybaven nízkotlakými zvedacími a zachytávacími vaky. Tato moderní technika byla hasičům nejprve detailně představena a poté ji prakticky vyzkoušeli při převracení tahače s návěsem zpět na kola."
Závěrečná část výcviku nabídla jednotkám z Havířova a Karviné možnost manipulace s nákladní soupravou za využití kombinace vyprošťovacího automobilu a jeřábu. Tato spolupráce vyžaduje vysokou míru koordinace a technických dovedností, což bylo jedním z hlavních cílů cvičení.
Petr Andráško, mluvčí HZS MSK: "Tato spolupráce vyžaduje vysokou míru koordinace a technických dovedností, což bylo jedním z hlavních cílů cvičení. Výcvik tohoto druhu je pro hasiče zásadní, neboť simulace podobných scénářů umožňuje záchranným složkám rychle a efektivně zasáhnout při skutečných mimořádných událostech, které mohou zahrnovat těžkou techniku."