Podjezd je poměrně frekventovaný a v dopravní špičce způsobilo jeho uzavření velké komplikace. Na místo byli přivoláni hasiči, kteří měli vyprostit jedno "utopené" auto. Následně vodu z podjezdu odčerpávali.
Petr Andráško, mluvčí HZS MSK: "Událost byla nahlášena na operační středisko hasičů v 14:22 hodin. Na místě aktuálně zasahují čtyři jednotky požární ochrany – profesionální jednotka ze stanice v Havířově a tři jednotky sboru dobrovolných hasičů z Havířova, Havířova-Životic a Šenova. K odčerpání nahromaděné vody jsou nyní nasazena čtyři plovoucí čerpadla."
Železniční stanice, včetně jejího okolí, prochází v současné době rozsáhlými stavebními úpravami v rámci kompletní rekonstrukce. Opravuje se také kanalizace, přičemž ta se nachází v jenom z nejnižších míst města a voda tam páchá škody při každém silném dešti. Místo bylo zaplaveno i loni v září při povodních.
Václav Zyder, náměstek ředitele Technických služeb Havířov: "Hlavní množství té vody, která způsobila to zatopení, je z bezejmenného vodního toku, který teče z části starého Šumbarku. Má procházet pod železničním svrškem, ale tam v těch místech kvůli stavbě to musí být momentálně provizorně zatrubněno. Při takových velkých přívalových deštích dochází k přehlcení toho provizorního potrubí, k ucpání například náletovými dřevinami, vyplavenými kořeny a vším, co lidé vyhodí kolem toho vodního toku. To ucpe to odtokové potrubí a voda se přelije přes hranu a nateče do toho podjezdu, kde kanalizační vpustě vodu neodvedou a ta hladina se zvedne.”
Okolnosti situace prověřuje také Správa železnic, pro kterou stavební firmy provádějí rekonstrukci stanice.