Cesta historickým vlakem nabízí nejen dopravu do krásné přírody Jeseníků, ale také nevšední zážitek pro celou rodinu. Dřevěné interiéry, klapot po kolejích a pomalejší tempo jízdy vrací výletníky do doby, kdy cestování nebylo o rychlosti, ale o prožitku.
Petr Harkabus, vlakvedoucí: “Je to lokomotiva řady 334 Rosnička z roku 1972 a historický vagon BLM 1948. Jezdíme po trati číslo 312 z Bruntálu do Malé Morávky a zpět. Je tam vlastně sklonově nejnáročnější stoupání 45 promile vlastně bez ozubnice. Rychlostí jezdíme 40 km/h maximálně.”
Jaroslav Brunclík, strojvedoucí: “Páčky mám lokomotivní brzdu, průběžná brzda pro celý vlak, výkonová páka nebo taky jízdní kontrolér a směrová páka. Potom tady mám ovládání světel, houkaček, údaje o motoru, brzd taky, brzda ve válcích, ještě i ovládání převodovky."
Výletní vlak bude jezdit o víkendech a svátcích až do 21. září. Na trase Bruntál – Malá Morávka bude vypraveno 5 spojů denně v obou směrech, takže si můžete zvolit čas i délku pobytu v každé ze zastávek. Všude je něco zajímavého.
Nádraží v Malé Morávce je oblíbeným místem filmařů. Natáčel se tady Freonový duch a taky Alois Nebel.
anketa: výletníci: “Už jezdíme tak 3 roky asi. První jízda musí být, ta nesmí chybět. A poslední.”
"Minulý rok jsme jezdili každý víkend, protože malý miluje vláčky."
“Jedeme až z Pelhřimova na něj, těšíme se moc,protože k létu prostě ježdění vlakem patří. Tento vlak má otevřená okna, fouká to tam a je to nejvíc romantický vlak, co znám.”
Oblíbenost výletního vlaku, na jehož provoz přispívá MSK, rok od roku stoupá.