Marcela Hanušová, senior projektová manažerka, JA Czech: „My jsme přijeli s organizací Junior Achievement, což je vzdělávací organizace, která se věnuje výchově mladých lidí v oblasti podnikavosti, v oblasti finančních gramotnosti a přípravy na zaměstnání. Působíme v České republice už přes 30 let. Přijeli jsme do MS kraje s takzvaným inovačním kempem, což je jednodenní workshop pro středoškoláky. Co je cílem toho kempu? Studenti si během dne rozvinou svoje komunikační dovednosti, svoje prezentační dovednosti, svoji práci v týmu. Naučí se, jak v takovém týmu fungovat, jak kooperovat, jak si rozdělit role, jak vůbec plánovat tu práci, aby stihli daný úkol ve vymezeném čase a aby tedy dosáhli toho kýženého výsledku."
V průběhu jednoho dne se studenti stali tvůrci a propagátory vlastních inovativních podnikatelských nápadů řešících reálnou výzvu z regionu.
Jan Veřmiřovský (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Inovační kemp je pro nás důležitou aktivitou, protože souvisí s podnikavostí, kterou kraj dlouhodobě podporuje. Je to opravdu jedna z významných akcí, která umožní žákům prezentovat jejich dovednosti, ale samozřejmě také kreativitu při řešení konkrétních úkolů, které souvisí s naším krajem. Tato schopnost je důležitá, zejména pro trh práce a samozřejmě z hlediska uplatnitelnosti nejenom na trhu práce, ale i při studiu na vysoké škole.“
Účastníci byli na začátku dne rozděleni do týmů. Každý tým dostal svého mentora – odborníka z praxe, který svůj tým podpořil při tvorbě jeho záměru.
Marek Stuchlík, mentor: „Přišel jsem tady z firmy Coca-Cola, předtím jsem pracoval nějakých 18 let jako obchodní zástupce. Středoškolákům bych mohl předat to, aby zůstali tady v našem regionu, podpořili nějaký podnikatelský nápad, jsem podnikavý typ, tak zkusit něco takového vymyslet, co by se tady dalo vymyslet v našem kraji.“
Veronika Šromová, mentorka: „Je škoda, aby nám tady ty zkušení, lidé odcházeli právě už třeba do zahraničí, po případě třeba do našeho hlavního města. A myslím si, že rozvíjet tady ten náš pracovní trh má nějakou budoucnost a smysl. Ať nějakým způsobem popřemýšlejí nad tím, co by třeba chtěli i oni sami do budoucna nebo pro své třeba rodiny, tak možná tímhle směrem bych se zaměřila.“
Po vypracování úkolu pak týmy své práce prezentovaly před odbornou porotou složenou ze zástupců partnerských organizací. Tři vítězné týmy získaly zajímavé ceny od partnerů soutěže.