Krnov a Opava, dvě města, která patří k největším v Moravskoslezském kraji. Pro jejich rozvoj je klíčové, aby byla co nejlépe propojena nejen s Ostravou, ale také polským Prudnikem a okolím. Další napojení na Evropu vidíte na mapce, ze které jasně vyplývá, proč se této síti silnic říká Slezský kříž.
Alena Krušinová (ČSSD), starostka Krnova: "Situace začíná být opravdu kritická, projíždí tady spousta kamionů. A naší podmínkou města Krnova, abychom uchránili občany, je jednak udělat obchvat Krnova a tím se naskýtá i možnost otevřít hranice."
Pavla Brady (SOS pro Opavu), náměstkyně primátora Opavy: "Spojení Opavy především na Ostravu je opravdu ve velmi špatném stavu. Kapacitně dlouhodobě nevyhovuje a ta situace je natolik kritická, že je nutné ji co nejrychleji řešit. Pokud se povede zařadit Slezský kříž do transevropské dopravní sítě, budou se na budování silnic daleko snadněji získávat evropské peníze."
Jaroslav Palas (ČSSD), hejtman Moravskoslezského kraje: "My jsme krajem, který historicky zde má těžký průmysl a dovážíme suroviny, vyvážíme výrobky, a proto musíme mít dobudovanou infrastrukturu."
Tomasz Kostuś, zástupce maršála Opolského vojvodství: "Zintenzivnění spolupráce mezi našimi městy, okresy a především kraji je zcela zásadní pro další rozvoj."
Transevropská dopravní síť by měla být hotová do roku 2050. Přeshraniční cesty mají ale pro čerpání unijních peněz prioritu.