Od května do konce září opět jezdí z Nového Jičína cyklobus, jeden spoj směřuje na Pustevny, druhý na Horní Bečvu, Bumbálku a Bílou. Radnice se na jeho provozování domluvila s Kopřivnicí, Příborem, Frenštátem a Rožnovem pod Radhoštěm.
Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Ze statistik, které jsme měli z loňského roku, tak vycházelo, že průměrně tam jezdí okolo dvaceti někdy až třiceti lidí, takže jsme se domluvili na pokračování té spolupráce. A já si i velmi vážím toho, že ten cyklobus provozujeme díky tomu, že jsme se dohodli na jeho spolufinancování. Celková ta částka, kterou města přispívají, je 316 tisíc korun, Nový Jičín z toho dává, podle počtu obyvatel, 91 tisíc.”
Autobus s přívěsným vozíkem pojme 24 kol. Pro cyklisty je dobré si místo raději rezervovat, využít cyklobus mohou samozřejmě i pěší turisté.
Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Během května, června a září jezdí pouze v pátky a o víkendech, o letních prázdninách jezdí i ve všední dny s tím, že v pátek odpoledne ve 14:10 jede vždycky jeden spoj na Pustevny a potom v sobotu a v neděli už brzy ráno, v sedm hodin, odjíždí jeden spoj na Pustevny a v 9:55 spoj na Horní Bečvu, Bumbálku a Bílou. Potom o letních prázdninách navíc ve všední dny v osm ráno odjíždí jeden spoj na Bumbálku.“
Kromě dopravy do výletních lokalit cyklobus nabízí také víkendové spojení mezi pěti uvedenými spolupracujícími městy. Přímo v Novém Jičíně jsou dvě zastávky, na ulici Palackého u bývalého ČSAD a na autobusovém nádraží, stanovišti číslo 1.
Veškeré podrobnosti o cyklobusu, jízdní řád, ceník i tipy na výlet jsou na www.novyjicin.cz/cyklobus.
Nový Jičín ovšem cyklodopravu podporuje i dalšími způsoby, například zapojením do květnové kampaně Do práce na kole nebo snahou o získání povolení jízdy na kole v některých jednosměrkách, například Nádražní, Havlíčkova nebo Dobrovského.
Lenka Ondřejová, cyklokoordinátorka města Nový Jičín: “Město už dlouhodobě zvažuje, že některé jednosměrné ulice zpřístupní v obou směrech pro cyklistickou dopravu. Ulice s tímto řešením už ve městě existují, je to například 28. října, Lidická a Poděbradova. Cyklogenerel z roku 2014, což je strategický dokument řešící cyklistickou dopravu v Novém Jičíně, už vytipoval ulice, která jsou vhodná pro toto řešení. Jedná se především o ulice v centru města nebo ulice, které navazují již na existující cyklistickou infrastrukturu. Je to řešení, které je snadno realizovatelné, levné a věřím, že zajistí pohodovou jízdu na kole v centru města.”
Reálnost a bezpečnost obousměrné jízdy cyklistů ve vytipovaných jednosměrkách nyní zpracovává projektant, souhlasit musí dopravní inspektorát Policie ČR.