Lávka přes Jičínku v Novém Jičíně, jejíž demolice teď začala, byla vybudována před čtyřiceti lety, podepsaly si na ni i dvoje povodně v roce 1997 a 2009. Pod pravidelnou kontrolou statika byla posledních pět let, už letos na jaře bylo jasné, že nosná konstrukce je v havarijním stavu, lávka je silně zkorodovaná a neopravitelná.
Michaela Mrklovská, Odbor rozvoje a investic, MěÚ Nový Jičín: “Jak už vidíte, byl odstraněny povrchové vrstvy té lávky, to znamená asfaltové povrchy, železobetonová deska zábradlí. Teď probíhají výškové práce, při kterých se lávka rozřeže na šest segmentů. V příštím týdnu bude ta lávka pomocí jeřábů snesena.”
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “První okamžiky, kdy jsem tuto záležitost začali řešit, byl rok 2021, kdy proběhla architektonická soutěž na řešení nové lávky. Po výběru architektonického ateliéru byla zpracována smlouva, realizovaná projektová dokumentace a stavební povolení a v letošním roce vysoutěžen zhotovitel.”
Novou lávku by měla firma postavit do půl roku. Zároveň upraví prostor navazují křižovatky ulic Nábřežní a Novosady.
Michaela Mrklovská, Odbor rozvoje a investic, MěÚ Nový Jičín: “Parametry lávky budou takové, aby umožňovaly společný pohyb chodců a cyklistů, to znamenám bude o něco širší než ta lávka stávající.”
Náklady na tuto akci dosáhnou 15,5 milionů korun bez DPH. Část,1,5 milionu korun, uhradí dotace z Moravskoslezského kraje, a to právě z programu na podporu cykloturistiky.