Jen několik dní poté, co úřad tuto službu oznámil, se objednalo zhruba 30 lidí. Někteří až na konec června. Už teď je tak zřejmé, že o tuto službu bude pravděpodobně velký zájem.
Alena Hývnarová, MěÚ Nový Jičín: "Když jsme na chodbě měli 50, 60 klientů v řadě a byli tam klienti s malými dětmi, tak to vyplynulo z toho, aby hlavně ty malé děti nemusely čekat ty dvě tři hodiny."
Anketa, občané Nového Jičína: 1/ "Na občanských průkazech, na pasech, se čeká strašně dlouhou dobu. Už jsme to teda jako zažili a myslím, že je to rozumné tady toto." 2/ "Určitě pokrok." 3/"Já už mám pas vyřízený na 10 let, tak snad za 10 let, jestli ta služba ještě bude."
Fronty se tvoří zvláště teď, kdy končí platnost zápisu dětí v pasech rodičů. Úřad má pro objednané klienty k dispozici dvě pracoviště.
Alena Hývnarová, MěÚ Nový Jičín: "Občan si zavolá, řekne nám, co potřebuje. My si na něj vyhradíme v určitou dobu potřebný čas, aby skutečně za tu dobu byl odbavený a nemusel čekat. Když příjde někdo bez objednávky, bude muset počkat až na nějakou tu mezeru, kde se vleze."
Oddělení agendy cestovních pasů a občanských průkazů využívá i asistenta - koordinátora, který pomáhá klientům s vyvolávacím systémem, orientací na úřadě a v dalších situacích. K dispozici je i dětský koutek na hraní. Svou návštěvu pro vyřízení dokladů můžete objednat na telefonu 556 768 a koncovkách 319, 321 nebo 322.