Naleštěné vozy, za kterými se skrývají stovky hodin práce, úsilí a většinou i spousta peněz. Veteránství je zkrátka hobby, které pochopíte až za volantem svého vozu.
František Horák, organizátor Svatováclavské vyjížďky veteránů: „Každý, kdo má k tomu vztah, tak se s tím svým vozidlem mazlí, vypiplává ho do co nejpůvodnějšího stavu tak, aby ukázal, jak byli naši předkové technicky zruční."
Anketa, návštěvníci Svatováclavské vyjíždky: „Na to jsem se těšil, že to uvidím, krásně koncentrované tady." "Je to hlavně hodně barevné, sluníčkové, překrásné, počasí nám vyšlo a velice obdivuji práci všech mužů, možná i žen, které přispívaly k té renovaci, jak ty autíčka dokázali zrenovovat, zrestaurovat." „To je pastva pro oči, nádhera, co ti čeští lidičky umějí, to je bomba."
Diváci mohli vidět i první model Tatrovky 57 z roku 1932. Je karosovaná na zakázku, a její majitel Radovan Hanzelka z Libhoště s ní byl i ve Francii, kde se dostala na titulní stránku novin.
Radovan Hanzelka, majitel Tatry 57: „Já jsem ji získal v roku 1988 a pak dlouho stála a vyjela oficiálně v roku 2000 a teď s ní dvanáct let jezdíme skoro po celé Evropě a jezdí v pohodě."
A v pohodě vyjely i další krasavci. Všechny účastníky Svatováclavské vyjížďky totiž čekala cesta po zámcích a hradech Novojičínska, kam ještě před polednem vyrazili.