Konec září loňského roku. Na novou cyklostezku s názvem KOLEJE se vydávají stovky cyklistů. Pokračování právě této trasy směrem do centra Nového Jičína bylo jedno z nejčastějších přání v dotaznících nebo na veřejném projednávání nového cyklogenerelu. Lidem ale chybí také stojany na kola a oboustranný cykloprovoz v jednosměrkách. To vše teď radnice plánuje změnit.
“My chceme v horizontu zhruba těch pěti let docílit toho, aby do vzdálenosti pěti kilometrů čtvrtina lidí jezdila do práce na kole,” říká místostarosta Nového Jičína Pavel Rozbroj.
Nový Jičín má také vlastního cyklokoordinátora, který sbírá zkušenosti z ostatních města. Velkým tématem v rámci cykloprovozu je bezpečnost.
“Je to vše o vzájemné ohleduplnosti, jak řidičů, tak cyklistů. Musí si na sebe zvyknout. Ve městech kde to zavedli, i tam, kde jezdí třeba třicet tisíc aut za den, například v Brně a v Praze, tak tam opravdu mají jen dobré zkušenosti. Nebyly tam žádné nehody nebo častá zranění cyklistů,” doplňuje Pavel Rozbroj.
Některé z úprav chce Nový Jičín vyřešit už v tomto roce, další přijdou na řadu později. Cyklisté se mohou těšit i na drobné doplňky jako například veřejné pumpičky. Že to s cyklodopravou ve městě myslí vážně, svědčí i plánovaná účast v celorepublikové akci Do práce na kole.