Počátkem května se ve čtyřech lokalitách v centru Nového Jičína a jeho okolí zásadně změnil systém parkování a také dopravní režim, když se některé z ulic změnily na jednosměrky. Právě tady ale s prvním sněhem nastal problém jak projet se zimní technikou. Dočasné dopravní značky zákazu stání v určených časech by jej měly vyřešit.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "Již v tom květnu jsme si byli vědomi, že si sami tropíme problém na zimu, protože tím, že jsme na některých komunikacích umožnili parkovat po obou stranách, jako třeba Hoblíkova, se ty ulice zúží a bude tam obtížný průjezd techniky. Toto je opatřením, kterým v podstatě se snažíme umožnit, aby ta parkovací místa byla využitelná i v zimním období. Takže z tohoto postu prosím řidiče, aby respektovali toto dopravní značení, aby umožnili technickým službám uklidit komunikace v těch hodinách, které jsou na tom dopravním značení uvedeny, a zbytek dne si tam mohou bez problémů parkovat."
Na fotografiích vidíte podrobný přehled ulic a časů, po které se nesmí parkovat při levé či pravé straně. Relativně brzské hodiny pro zákazy stání v ulicích poblíž centra souvisí s využitím parkovacích míst spíše v průběhu pracovního dne.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "Budeme postupovat obdobným způsobem jako v květnu, to znamená nebudeme zpočátku šoféry trestat, budeme je spíše upozorňovat na tu skutečnost. Na druhé straně toho času na upozorňování bude asi méně, protože ta situace se může stát v případě větší sněhové nadílky kritickou a bylo by skutečně možné, že nebudou mít kde parkovat, což nechceme."
Aktuální seznam zatím obsahuje šest ulic, v plánu je ale dalších 23 lokalit po celém území města včetně Loučky. Tam budou zákazy stání platit v pozdějších hodinách, nejdříve od osmi ráno. Rozšíření bude záviset na tom, jak se nový systém osvědčí.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "To zavádění samozřejmě bude probíhat postupným způsobem tak, jako v podstatě i parkování jsme plánovali, že nebudou veškeré zóny na jeden zátah, protože Nový Jičín je dopravně složité město a nebylo by dobré způsobit nějaký kolabs. Zavedli jsme toto dopravní značení v těch nejkritičtějších místech, kde s technikou projet nemůžeme, a pokračovat budeme v těch lokalitách dalších, které nejsou tak frekventovány, nicméně uklízet je musíme stejným způsobem také."