Trať z Nového Jičína do Suchdola má osm kilometrů a jedinou zastávku. Denně po ní jezdí lidé, kteří přesedají na dálkové spoje směrem do Ostravy či Prahy a Brna. Teď je nádraží prázdné, na trati se totiž opravuje most.
Symbolicky právě v tuto dobu je Nový Jičín na dva měsíce od železnice zcela odříznut a cestující musí jezdit autobusem. Zdali to je jenom dočasně, je otázka.
Trať do Suchdola se nyní ocitla na seznamu nejvíce prodělečných drah. Ministerstvo dopravy chce s krajem projednat budoucnost nejméně vytížených spojů.
Jakub Ptačinský, mluvčí MD ČR: "Budeme chtít znát názor krajů, aby měly šanci promluvit do objednávky a aby mohly říci, zda ten či onen spoj má na základě přepravní kapacity pro ten region cenu či ne."
Anketa, cestující: 1. "Je to úplně postavené na hlavu, tady je všechno vybudované a kvůli někomu z Prahy, který zapomíná na okres Nový Jičín, se to má rušit." 2. "Už jsem dojel v deset do Suchdola, poslední vlak zrušili, tak jsem musel jít pěšky 11 kilometrů dvě hodiny dvacet minut při měsíčku." 3. "Jak se cestující mají dopravit do Nového Jičína, jestliže mají rušit i spoje ze Suchdolu do Nového Jičína? Jak se dostaneme ze Slovenska do Nového Jičína?."
Nový Jičín už při loňské povodni přišel o dráhu do Hostašovic. Likvidaci nebo jen snížení počtu spojů na takzvané dolní dráze do Suchdola radnice odmítá.
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "Nesouhlasíme s jakýmikoliv redukcemi, popřípadě s demontážemi a likvidací železniční trati Nový Jičín - Suchdol. Vyhodnocení této trati jako méně výnosné tím, že přináší tržby méně než milión korun je naprosto zavádějící z toho titulu, že tato trať je krátká, má celá osm kilometrů. Je třeba tu trať posuzovat z úplně jiného hlediska a to z toho, že zajišťuje dopravu 27 tisícům občanů Nového Jičína. Plus, když připočteme okolí, tak se můžeme dostat k jiným číslům."
Na seznamu ohrožených tratí se ocitlo ještě dalších osm krátkých lokálek v Moravskoslezském kraji. Dopravu na nich platí kraj.
Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Polovina tratí je v takovém vytížení, že v žádném případě nesouhlasíme a toto sdělení na ministerstvo zasíláme. Mezi těmi tratěmi, které navrhujeme ponechat a zásadně nesouhlasíme, je i trať Nový Jičín - Suchdol nad Odrou. Jsou tam i tratě, které obsluhují řádově desítky cestujících denně, tyto tratě jsou k diskuzi, ale polovinu tratí v žádném případě nedoporučujeme zrušit. Argumentujeme stovkami cestujících, například v Novém Jičíně je to něco přes tisíc cestujících denně."
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "My už dlouhodobě bojujeme, aby naopak došlo k posílení spojů v určitých hodinách, kdy nám zůstávají občané na nádraží v Suchdole popřípadě se nejsou schopni dostat na vlaky, které je rozvezou do jiných částí republiky, takže redukce spojů v této době nám připadá silně přehnaná."
Tratě určené ke zrušení by měly zaniknout v příštím roce. O osudu ostatních bude kraj jednat jak s ministerstvem dopravy, tak i Českými drahami.