Už v říjnu odhlasoval Svazek obcí pro výstavbu cyklotrasy pronájem pozemků pod zrušenou železnicí, kterou zničila blesková povodeň v roce 2009. Pět obcí včetně Nového Jičína tak bude po dobu maximálně pěti let splácet zhruba jeden milion tři sta tisíc korun, tedy každá z nich zaplatí asi dvě stě šedesát tisíc. Součástí smlouvy o pronájmu je i smlouva o budoucí kupní smlouvě.
Přemysl Kramoliš (SNK - ED), místostarosta: „Každý nájem, který zaplatíme, první tam půjde 1. 7. příštího roku, se bude započítávat do té ceny. Jakmile bude nájemní smlouva podepsána, budeme pracovat ihned na co nejrychlejším odkupu s tím, že nejdříve musíme mít jasno, jestli získáme dotaci. Pochopitelně je to vše šetřeno tak, abychom mohli majetek vrátit, v případě že nezískáme dotaci."
Tento postup musí schválit orgány měst. Radní Nového Jičína jej odhlasovali už v minulém týdnu. Jakmile bude mít svazek souhlasná stanoviska všech členů, může být smlouva podepsaná a nic už nebude bránit podání žádosti o dotaci na výstavbu cyklostezky.
Přemysl Kramoliš (SNK - ED), místostarosta: „Musíme odstranit železniční svršek, na projekt na odstranění svršku již bylo vypsáno výběrové řízení."
Od Moravskoslezského kraje získal svazek jeden milion korun, který použije na projekt na odstranění železničního svršku. Firma, která bude svršek odstraňovat, bude prodávat betonové pražce. Z příjmu za prodej pokryje své náklady a se zbytkem peněz se počítá jako s příspěvkem na výstavbu cyklostezky.
Anketa, obyvatelé Hostašovic: 1. "Já si myslím, že by to mohlo být fajn, aby tady mohli cyklisti jezdit, myslím, že v okolí Jičína nic takového není." 2. "Tak určitě je to fajn, cyklisti můžou jezdit bezpečně, můžou tam jezdit i rodiny, tady kolem Jičína by to měli udělat." 3. "Já si myslím, že tady cyklostezka chybí, docela, myslím, že je to něco navíc." 4. "Cyklostezky jsou třeba určitě všude, protože sportovat se má, jezdit na kole, to patří ke sportování, takže je to sportování a vyplnění volného času, určitě."
Předpoklad finančních nákladů na výstavbu cyklotrasy je 42 milionů korun, přičemž 15 % bude hradit svazek obcí, zbytek by měla pokrýt získaná dotace a peníze z prodeje materiálu odstraněného železničního svršku.