Na Kylešovské ulici sídlí středisko krizové pomoci, kam se mohou obrátit lidé, kteří si nevědí rady s tím, co jim život uchystal. Do občanské poradny přicházejí klienti, kteří potřebují poradit třeba s dluhy, které jim přerostly přes hlavu. Krizová pomoc Fénix zase nabídne řešení těm, které trápí deprese, ztráta blízké osoby či problémy ve vztazích. Dříve měli klienti Fénixu společné prostory s těmi, kteří přicházeli do Občanské poradny.“
Lucie Vehovská, vedoucí NADĚJE - střediska krizové pomoci:
„Tyto služby se při využívání jedné konzultovny blokovaly. A zároveń to nebylo jednoduché pro klienty služby Fénix, kteří zde přicházejí v nelehké životní situaci a je potřeba zajistit diskrétnost.“
Uvolněné prostory také nabídly možnost být klientům okamžitě k dispozici. A to je velká výhoda. Mnozí lidé totiž volí raději rychlou pomoc krizového interventa oproti několikatýdennímu čekání na schůzku u psychologa. Stejně jako 28 letý Tomáš: zemřel mu otec a on najednou zjistil, že se nedokáže s novou situací hned tak vyrovnat.
Tomáš, klient Krizové pomoci Fénix:
„Tady prostě ta poradna nebo ta pomoc funguje takovým způsobem, že se domluvíte a v nejbližším možném termínu, a bývá to velmi rychle, vám pomůžou.“
Pokud případ nesnese odklad,může přijít klient ihned. Nejdelší čekací doba tady je tady pouhé dva dny.
Tereza Adamcová, krizový intervent, Krizová pomoc Fénix:
„Zaměřuji se na aktuální problemy, co řeší teď. Kdežto psycholog ten většinou používá i psycholog. Metody a zabývá se klientem ze širšího spektra. Já se opravdu zabývám čistě tou krizí, která nastala."
Poradna je dostupná také na internetu. Lidé se mohoou poradit také po telefonu.