Dobíjecí elektrostanice se krčí nenápadně na parkovišti na Masařské ulici. Zprovozňuje se mobilním telefonem, načtením QR kódu. Tuto zásuvku mohou zatím majitelé elektro vozítek využívat zdarma.
Pohonu na elektrickou energii zasvětil své podnikání také Pavel Brída, který uvedl na trh tříkolky a čtyřkolky.Kromě šetrnosti k životnímu prostředí, tichého chodu a docela živého motoru mají tato vozítka ještě další výhodu: kilometr vás stojí pouhých třicet haléřů. Nevýhodou je zatím vysoká pořizovací cena a také krátký dojezd.
„Auto se spalovacím motorem na plnou nádrž ujede 500 – 600 km. A většinou ty auta či kola, tam se bavíme o dojezdu od 30 do 100 km,“ vysvětluje Brída.
V ulicích jsou ale k vidění stále častěji elektro kola, jejichž cena se pohybuje kolem 20 000 korun. Elektromobil ale několikanásobně převyšuje cenu auta se spalovacím motorem.
Budování dobíjecích stanic by mělo přispět k rozvoji elektromobility tak, aby lidé nemuseli přemýšlet, kde mohou v případě potřeby najít zásuvku s elektřinou.
Dalibor Halátek (Změna pro Opavu),náměstek primátora
„Dokud nebudou tyto nabíjecí stanice, tak nemůže elektromobilita existovat. Takže my jsme se dali na cestu ekologické dopravy s tím, že musíme vybudovat infrastrukturu,“ říká náměstek opavského primátora Dalibor Halátek (Změna pro Opavu)
Elektřinou je poháněná třeba také multikára, kterou využívají už několik let k práci v ulicích města technické služby.