Svůj profil na Facebooku má město Opava od března 2014. Jestliže zpočátku měly stránky jen několik desítek příznivců, nyní jsou to už tisíce. Dění ve městě zajímá nejen Opavany, ale také lidi z ostátních koutů republiky nebo také Spojených států, Kanady, Chille nebo Austrálie.
„Ten první rok byl víceméně zkušební, kdy jsem zkoušeli, co Opavané od FCB chtějí. Za poslední rok je ten nárůst raketový. Jestliže jsme loni v březnu v měli 1500, teď jich máme 6500," konstatuje Roman Konečný, šéfredaktor webových stránek a soc. sítí, Magistrát Opava.
Lidé zde hledají nejen informace, ale mnohdy také odpovědi na své otázky. Zatímco občany města zajímají praktické věci např. konání trhů či svoz velkoobjemového odpadu, ze zahraničí přicházení dotazy na zajímavá místa ve městě a ubytování. Průměrná doba odezvy je neuvěřitelná půlhodina. Stálému zájmu se těší fotogalerie
„Když máme nějaké akce, které město pořádá, tak se snažíme ještě ten den či do druhého dne dát tam fotogalerii, aby se lidé mohli podívat, jak ta akce vypadala. O to je velký zájem," říká Konečný.
Velkou sledovanost mají také příspěvky o dopravních uzavírkách či mimořádných událostech. Rekord největšího počtu shlédnutí drží příspěvek o červnové vichřici, která poničila stromy v centru města a městských sadech. Vidělo jej 60 000 lidí.
A na závěr pochvala všem diskutérům: díky jejich slušnosti nemá s jejich příspěvky administrátor moc práce. Názory se tady kvůli nevhodnému vyjádření mažou jen výjimečně.