Hostující režisér Lubor Cukr se tentokrát vrací do Opavy nastálo také jako nově jmenovaný šéf opery Slezského divadla. Při přípravě aktovky Chytračka vycházel z původního divadelního pojetí autora.
„Sám Orff byl experimentátor na divadelním poli. S když jsem se dostal k návrhům, které schválil k premiérové inscenaci, tak z toho jasně vycházelo divadlo na divadle, kde se hrálo na několika úrovních." řekl nám o inscenaci Lubor Cukr, režisér a nově také šéf opery Slezského divadla.
Příběh chytré ženy inspirovaný pohádkami bratří Grimmů vypráví o selské dívce, která uhodne všechny hádanky, přelstí podvodníky a získá lásku samotného krále. Vše se odehrává na pozadí kabaretu.
"Z mého pohledu je kabaret něco blyštivého, ale jen když se člověk trochu přiopije. Z blízka je to ale o něco chudší a smutnější, nežli se zdá z dálky." líčí režisér.
Ve druhé části představení mohli diváci sledovat taneční ztvárnění středověkých náboženských, satirických, milostných či pijáckých písní z 11. – 13. století Carmina Burana. Tato nejznámější skladba Cara Orffa měla premiéru přesně před 80 lety, ale na své atraktivnosti dosud vůbec nic neztratila.
„Choreografie je v neoklasickém stylu. Carmina Burana to jsou písně, je tam text, tak jsem se nechal inspirovat také dějem." vysvětluje své pojetí režisér a choreograf Valerij Globa.
Během totoho představení se tanečníci dělí o jeviště také se sborem, který ačkoliv stojí v pozadí, je pevnou součástí příběhu. Sami zpěváci zde také ztvárňují některé postavy.