Malé auto s minimální spotřebou – to je elektromobil, kterým dočasně jezdí úředníci po městě. Vůz zapůjčila magistrátu energetická společnost. Dvojmístné auto je do městského provozu vhodné nejen svou velikostí, ale také tím, že šetří životní prostředí a není tak hlučné, jako automobily se spalovacím motorem.
„Ve městě se dá použít. Je malé dá se rychle zaparkovat, dobíjí se na elektriku. Pro mne je to pohodlné auto." konstatuje řidič Jaromír Býma.
Kromě toho jsou výhodou náklady na provoz.Zatímco u benzínového auta při spotřebě sedm litrů na 100 kilometrů vyjde kilometr na dvě koruny, u elektropohonu je cena výrazně nižší.
„Pro nás je to zajímavé i z hlediska ekonomického. Náklad na kilometr je v řádech 25 – 30% oproti konvenčnímu automobilu." říká Dalibor Halátek (Změna pro Opavu), náměstek primátora Opavy.
Nevýhodou je ovšem pořizovací cena automobilu, která je ve srovnání s běžnými vozy dvojnásobná. Pokud by město o rozšíření svého vozového parku uvažovalo, bez dotací by to nešlo. První vlaštovky v podobě elektricky poháněných strojů už jsou ale v ulicích města vidět.
"I my se poohlížíme po nových technologiích a mechanismech na alternativní pohony. My jsme letos koupili dva samochodné vysavače odpadků na elektropohon. Máme jedno vozidlo na výsyp košů na elektropohon." přibližuje Martin Girášek, náměstek ředitele TS Opava
Od loňského jara mají elektromotoristé k dispozici také veřejnou dobíjecí stanici. Nachází se na parkovišti na Masařské ulici. Zprovozňuje se přes QR kód.