Už od roku 2001 se snaží Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 a I/57 o lepší spojení z Ostravy směrem k polským hranicím. Zatím se podařilo otevřít deseti kilometrový čtyřproudový úsek z Ostravy do Mokrých Lazců. Na dokončení čeká kvůli majetkovým sporům tzv. prodloužená Rudná. Teď začala stavba východní části severního obchvatu. A to přesto, že územní rozhodnutí bylo vydáno už před deseti lety.
„Potkaly nás dvě věci: nešťastné rozhodnutí exministra Bárty, kdy se zastavila v r. 2010 příprava. Druhým problémem bylo posuzování vlivu na životní prostředi." rekapituluje Martin Dostál ze Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.
Nově budovaný obchvat naváže na tzv. spojku S1. Bude dlouhý 1,7 kilometrů. Jeho součástí bude mimo jiné i 7 mostů a zhruba kilometr protihlukových stěn. Aby stavba splnila svůj účel, musí na ni navázat pokračovaní v podobě západní části severního obchvatu.Tato stavba začne později, v r. 2019.
„Stavba, kterou nyní začínáme, nevyřeší situaci v Opavě. Tranzitní doprava se sice vyhne centru, ale opět se zahustí do města.“ shrnul Daniel Ťok (ANO 2011), mínistr dopravy.
Hustá doprava komplikuje život v centru Opavy: denně tudy projede až 20 000 automobilů, které se výrazně podílejí na znečíšťování ovzduší. Dokončení obchvatu tuto situaci vylepší.
Věřím, že za 34 měsíců, kdy je termín zrovoznění, tak se tady všichni potkáme,abychom mohli střihnout pásku.“ slibuje Jan Kroupa, generální ředitel ŘSD.
Stavbu by nemělo nic komplikovat zvláště poté, co zde byl už s předstihem proveden archeologický i pyrotechnický průzkum.