České dráhy převedly výpravní budovy na Správu železniční dopravní cesty vloni v létě. Nový vlastník připravil pětiletý plán oprav víc jak stovky nádraží v republice. Vešly se do něj všechna tři opavská nádraží. Rekonstruovat se bude budova v Komárově. Drobné úpravy čekají také nádraží Opava – východ. Největší investice pak poputuje do budovy stanice Opava – západ, předběžný odhad je 38 milionů korun.
„Objekt potřebuje celkovou rekonstrukci, a to jak v případě obvodního pláště – fasády, střechy, oken,tak i interiéru. Opraví se také prostor pro cestující i zázemí pro pokladny.“ informovala Kateřina Šubová, mluvčí SŽDC .
Vlaky mezi Opavou a Krnovem přepraví denně odhadem na čtyři tisíce cestujících. Zatímco ti mohou po loňské modernizaci trati kvitovat zrychlení doby jízdy mezi oběma městy, s čekáním na vlak na západním nádraží ale spokojeni nejsou.
“Je to tady spíš skromně zařízení, vnější plášť je trochu ošuntělý.” stěžoval si jeden muž a další žena jej doplnila: “Není tady ani žádný bufet či obchod, kde by se dalo něco koupit.”
Opravy nádražní budovy by měly začít v r. 2019. Protože je tento objekt pro současné využití příliš velký, uvažuje jeho vlastník také nad využitím nepotřebných prostor. Jednou z možností je i policejní služebna.
„Vzhledem k té lokalitě by to mohlo být zajímavé i pro občany, jak z hlediska dostupnosti, tak pro nás z důvodu našich operačních možností, samozřejmě bychom realizaci takového projektu uvítali.“ připustil Petr Častulík, vedoucí ÚO PČR Opava.
Opravená nádraží i vloni položený nový kolejový svršek posunou trať Opava –Krnov k vyššímu komfortu cestování. Obcím na této trati ale chybí ještě elektrifikace.
„Ten přínos nejen pro Opavu, ale také západní část Moravskoslezského kraje spočívá v tom, že dojde k výraznému zkrácení jízdních dob a podpoří se mobilita pracovních sil uvnitř kraje.” vysvětlil Martin Dostál z opavského magistrátu.Zatím se ale v tomto směru nic konkrétního nechystá.