Od roku 2020 už v Ostravě uvidíte autobus na naftu jen výjimečně, při krizových situacích. Na běžných linkách už totiž budou jezdit pouze nízkoemisní vozidla, která produkují mnohem méně škodlivin, než dieselové motory. Převážně půjde o elektromobily a nebo autobusy na CNG, tedy stlačený zemní plyn.
Daniel Morys, předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava: “Tuto strategii jsme přijali především proto, že chceme, aby byla doprava ekologičtější. Doprava bude zásadně nízkoemisní.”
V současné době tvoří největší část vozového parku v Ostravě tramvaje, na druhém místě jsou dieselové autobusy, následují autobusy na CNG a nejméně je trolejbusů a elektrobusů.
Martin Chovanec, technický náměstek Dopravního podniku Ostrava: “Budeme posilovat význam a počty elektrobusů. Nárůst bude během pěti let kolem 50 kusů a stejně tak, na úkor autobusů, se budeme posunovat s trolejbusy.”
Dopravní podnik počítá s investicí kolem miliardy korun, která by měla být pokryta z 85 procent penězi z fondů EU a zbytek chce doplatit z vlastních zdrojů. Nyní už běží tendr na první dva elektrobusy, které budou jezdit do Svinova a Klimkovic. Elektrobusy stojí zhruba dvakrát více, než dieselové autobusy.