Magistrát a jeho organizace už v tuto chvíli ekologická auta používají - a to na elektřinu a CNG. Navíc nedávná žádost v národním programu Ministerstva životního prostředí ČR byla úspěšná. Ostrava tak připravuje veřejnou soutěž na nákup dalších 24 vozidel.
"Vedle toho jsme urychlili přípravné projektové práce na projekt parkovišť Park&Ride na všech hlavních příjezdových komunikací do Ostravy. Chceme je pojmout skutečně vstřícně vůči automobilistům, aby se tam nebáli zaparkovat auta a s důvěrou přesedli do MHD. Měl by tam být i permanentní dohled městské policie," vysvětluje primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO 2011).
Také dopravní podnik urychlil přípravu ekologizace vozidel MHD. V současné době obsahuje jeho flotila více než 70 procent nízko- nebo bez-emisních vozidel. Toto číslo ale brzy výrazně vzroste. "Našim plánem v rámci obnovy vozového parku je, aby do roku 2020 jsme v ostravské MHD nepoužívali dieselové autobusy. Ve vozovém parku zůstanou jen pro případ krizí," nastínil plán předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Veřejná doprava je jeden z několika prvků, které ovlivňují čistotu ovzduší. S ekologizací dopravy souvisí i plánované rozšíření tramvajové tratě v Porubě a Pustkovci. "Věříme, že nasazením tramvají pro tento 7. a 8. obvod se výrazně sníží množství dieselových autobusů a sníží se i emise prachových částic PM10. Máme i studiemi ověřeno, že to přispěje i ke snížení hluku," dodává Morys.
Magistrát chce v budoucnu více zapojit do nákupu nízkoemisních aut i jednotlivé městské obvody. Dobrou zprávou pro Ostravu jsou také aktuální čísla z MHD. Dopravní podnik vloni za celý rok přepravil přes 88,5 miliónu cestujících. Poprvé za deset let tak počet cestujících v MHD stoupá.