Obnažené výstuže, špatný stav betonu nebo zvýšená koroze. Mosty na Plzeňské ulici, které v úseku 218 metrů vedou přes Rudnou a přes Polaneckou spojku spolu tramvajovou tratí, potřebují výměnu.
"Ten havarijní stav už je dlouhodobý a už to nešlo dále odkládat. Došlo tak k dohodě a tato stavba byla upřednostněna. Bude realizována v tomto roce," říká náměstek primátora Ostravy Břetislav Riger (Ostravak). Součástí stavby jsou i přeložky a úpravy inženýrských sítí nebo rekonstrukce veřejného osvětlení pod mostem na ul. Rudné. Velká stavba začne už prvního dubna a po dobu necelých 8 měsíců přinese i dopravní a železniční omezení.
"Komplikace nastanou zejména pro cestující MHD ve směru mezi Vodárnou a Dubinou. Bude tam pro cestující odklon tramvajové dopravy. Cestující, kteří nebudou vystupovat mezi zastávkou Hulvácká a mezi úřadem Jih, tak pro ně se nic nemění, jen budou odkloněni v obou směrech po jedné trati. Největší komplikace budou mít cestující, vystupující na zastávkách Dolní a Tylova. Ti budou muset přestoupit na náhradní autobusovou dopravu," dodává Břetislav Riger.
Náhradní doprava už v místě krátkodobě funguje, dělníci totiž do 22. března budou pracovat na zjednokolejnění trati, takzvané splítce. "Nebude tam výhybka, je to pro dopravní podnik levnější řešení," uzavírá Riger.
Omezení pro řidiče bude minimální. Během většiny dubnových dnů ale bude probíhat demolice stávajících mostů a tak bude na místě zvýšený hluk. Stavba nových mostů na Plzeňské má skončit 30. listopadu tohoto roku. Magistrát za ni zaplatí necelých 90 milionů korun.