Dopravní podnik Ostrava musel omezit provoz na tramvajových linkách 6,9 a 10. Důvodem je nedostatek řidičů. Z 970 řidičů je jich 108 nemocných, což dvojnásobně převyšuje běžný průměr. Navíc dlouhodobě chybí asi 50 řidičů. O práci prý není zájem hlavně kvůli nízkým platům.
Ivo Protivínský, předseda Odborového svazu DOSIA: “Neodcházejí jen na nemocenské, ale dávají i výpovědi a odcházejí. Od nás odešli kluci do ČSAD Havířov, protože tam mají průměrnou mzdu 28 900,- Kč.
Vysoká nemocnost prý souvisí s tím, že řidiči jsou přepracovaní kvůli přesčasům. Ty ale dělat musejí, protože je jich málo a tím se kruh uzavírá.
Libuše Tořová, řidička tramvaje, odborová organizace zaměstnanců: “Je to hodně náročné ohledně vstávání a usínání. Pět dnů v týdnu vstáváte ve dvě ráno a další týden chodíte ve dvě v noci spát. Lidi mají málo volno. Projevuje se to na zdravotních problémech.”
Řidiči nyní mají průměrně necelých 25 tisíc korun. To Ostravu řadí na 8. místo v zemi. Například v Plzni mají o 5 tisíc více. Dopravní podnik proto chce řidičům platy zvýšit asi o 2 a půl tisíce korun.
Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava: “Nemyslím si, že situace je zásadně krizová. Určitě to souvisí i s ochotou pracovat. Tzn. rozhodli jsme se, že přistoupíme k navýšení mezd.”
Zvýšené platy budou mít řidiči od května. Dopravní podnik doufá, že to přiláká nové pracovníky. Motivací je také náborový příspěvek 15 tisíc korun.