Vše začalo v roce 2010. Konference postupně objela města v Americe, v roce 2012 dorazila do Evropy. V její střední části a v Česku bude poprvé. "Slibujeme si od toho vytváření a distribuci atraktivního, autentického obsahu, který bude trochu mimo hlavní proud a který umí přivést cíleně klienty ze zahraničí," vysvětluje Monika Palatková, ředitelka České centrály cestovního ruchu CzechTourism.
Na konferenci přijede více než šest stovek cestovatelských blogerů a spisovatelů, ať už z tradičních médií jako New York Times, National Geographic nebo i těch, kteří tak obrovskou základnu fanoušků nemají a provozují například mikroblogy nebo YouTube kanály. "Na konferenci přijedou, aby se učili navzájem. Budou si předávat zkušenosti, například jak kvalitně stříhat videa, lépe fotit nebo zlepšovat své tvůrčí dovednosti. Také se poznají navzájem, a to i s profesionály z oboru, například s hoteliéry, lidmi z byznysu, se kterými budou moct debatovat," poznamenal generální ředitel TBEXu Rick Calvert.
Moravskoslezský kraj vloni navštívilo o deset procent lidí více než v předchozím roce. TBEX by měl do Ostravy i celého regionu přitáhnout další návštěvníky. "Samozřejmě tím zvýšíme prestiž města. Určitě bude celá řada, možná v desítkách milionů, různých zásahů, které pomohou zvýšit prestiž města a celého kraje," těší se primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO).
Zahraniční turisté Ostravu v masivním měřítku zatím neobjevili. Dosah příspěvků, které ve městě během konference vzniknou, odhadují pořadatelé na 200.000.000 impresí. Díky obsahu by se měla Ostrava dostat do povědomí lidí v celém světě.