Petr Uhlíř, výrobní náměstek Ostravských komunikací: "Teplota se dnes v noci pohybovala od čtyř a půl stupňů nad nulou až mírně pod bod mrazu. Od dvou hodin v noci padal déšť se sněhem, proto byl nutný preventivní zásah."
Na ošetření cest silničáři spotřebovali zhruba 45 tun soli a téměř 13 tisíc litrů solanky. Zatím zlomek z toho, co mají pro letošek připraveno. To je konkrétně šest tisíc tun soli a 500 tun kamenné drti. Solanka se doplňuje průběžně po celé zimní období, k dispozici je standardně už od 1. listopadu.
Daniel Lyčka, ředitel Ostravských komunikací: "Jsme připravení a reagujeme hned. Na některých mostech jsme zasahovali už v neděli. Teď už dispečink nařídil standardní výjezd 15 sypačů."
Eva Kijonková, mluvčí Ostravských komunikací: "V minulém zimním období Ostravské komunikace spotřebovaly přes 2 630 tun posypové soli. Poprvé musela loni vyjet flotila sypačů k ošetření vozovek 18. listopadu v odpoledních hodinách. Spotřeba soli v listopadu 2022 pak byla v součtu zhruba 56 tun."
V celé zimní sezóně 2022-2023, která byla z pohledu silničářů průměrná, napadlo v Ostravě celkem 65 centimetrů sněhu (v zimě 2021-2022 to bylo celkem 34 centimetrů). Vozy zimní údržby vyjížděly na silnice během 43 dní a ošetřily bezmála 41 tisíc kilometrů komunikací.