Dlouhodobým záměrem Ostravy bylo zkompletování obvodové komunikace podél železniční trati, která by doplnila komunikační síť centra města. Stavba by navazovala na ulici Porážkovou u křižovatky s Žerotínovou a propojí centrum u Karoliny s ulicí Mariánskohorskou.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: "Porážková má být komunikace, která nahradí celou kapacitu Nádražní. Bude navazovat na již stávající komunikaci v křižovatce ulic Žerotínova a Porážková, prochází podél železniční trati a ústí v křižovatce ulic Mariánskohorská a Jirská."
Nyní se v tomto území nachází vozovna dopravního podniku a pozemky Slezskomoravské dráhy a Českých drah. V Porážkové je také zbytek staré tramvajové tratě.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: "Jedná se o 4. etapu. Komunikace bude dvouproudá, šířky 7,5 metru, její celková délka je navržena v délce 1304,5 metru, doplněna bude protihlukovou stěnou."
U trasy je památkově chráněný objekt pilové výtopny a historická točna, která je spolu s pilovou remízou a věžovým vodojemem kulturní památkou. Točna by měla být přemístěna.
Alena Borovcová, památkářka, Národní památkový úřad Ostrava: "Areál výtopny báňské dráhy patřil Severní dráze císaře Ferdinanda a tato výtopna dnes tvoří velmi unikátní komplex budov, což je pilová remíza, která je jediná na území naší republiky, ale i Rakouska a Polska."
Nyní je zpracována projektová dokumentace pro územní rozhodnutí. Stavba by měla začít v roce 2026 a o rok později by mělo být hotovo. Odhadované náklady jsou asi 220 milionů korun.