V Ostravě bude do roku 2015 vybudováno dalších 55 kilometrů nových cyklostezek. Stát by to mělo asi 510 milionů korun. Což znamená, že kilometr stojí asi 9 milionů korun a tedy metr cyklostezky 9 tisíc korun. Celorepublikový průměr se přitom pohybuje kolem 6 milionů za kilometr.
Martin Krejčí, koordinátor cyklistické dopravy v Ostravě: "Teď se dostáváme do problémů typu Svinovských mostů, lávky přes Odru v Polance. Jsou to husté zástavby, kde musíme kromě vlastních cyklostezek, nebo cyklopruhů, budovat ještě též doprovodnou infrastrukturu."
Nejdražší cyklostezka povede vedle Svinovského mostu a bude tak konečně propojena Poruba s centrem města. Kilometr této stezky vyjde na asi 40 milionů.
Martin Krejčí, koordinátor cyklistické dopravy v Ostravě: "Bude to samostatná lávka, která vyjde z prostoru autoservisu jižně od Svinovských mostů, půjde kolem jižní věže."
Vedení města chce nalákat co nejvíce obyvatel, aby cestovali na kole i do zaměstnání. Začne i kampaň Do práce na kole.
Ondřej Kolínek, organizátor kampaně Do práce na kole: "Celý význam toho projektu Do práce na kole je ukázat, že kolo je opravdu přirozený dopravní prostředek a ukázat lidem, že se ve městě opravdu dá na tom kole pohybovat."
Městské obvody by také měli vytipovat jednosměrné úseky silnic, kde by cyklisté mohli jezdit v protisměru.