Tyto záběry natočila bezpečnostní kamera přímo na vlečkové stanici u dolu Paskov. Lokomotiva s 21 vagóny přijíždí k výhybce a je na první pohled jasné, že má příliš vysokou rychlost. Lokomotiva ještě odbočí, ale hned další vagón už vykolejí a po něm další a další.
Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce: “Zatím víme, že ta rychlost jedoucí soupravy byla až 71 kilometrů v hodině a že došlo k vykolejení 22 vozů. Škoda byla navýšena na 24 milionů korun.””
Vagóny i s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč, kde byly naloženy uhlím. Železničáři je ale zřejmě špatně propojili brzdovým systémem a těžká souprava se tak stala neovladatelnou. Před vykolejením jela téměř dvojnásobnou rychlostí, než by měla.
Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce: V Tuto chvíli probíhá sběr potřebných dokumentů a ověřování technické způsobilosti těch vozidel.”
Tyto záběry mají k dispozici i vyšetřovatelé a inspektoři dráhy. Například tak jen díky nim mohli zjistit, jak vlastně byly vozy řazeny.