Pouhých šest let vydržely mosty dálničního přivaděče na D1 v Ostravě. V pondělí musela začít jejich rekonstrukce. Z expertíz vyplývá, že jejich stav byl kritický a pokud by prý opravy mostů nezačaly, hrozilo by v krajním případě i jejich zřícení.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: “Byla by to otázka možná měsíců, samozřejmě těžko předvídat, jak se to podloží, které je tam nevhodně navezeno a hlavně je to nevhodný materiál, jak se bude chovat.”
Stavebníci už na mostech pracují od minulého týdne, kdy provedli první vrty do podloží, aby přesně určili jeho složení. Závad na mostech je mnoho.
Jiří Hlavatý, vedoucí oddělení expertízy ŘSD: “Jedná se o vady nevhodných materiálů v přechodových oblastech toho mostu, o trhliny v nosné konstrukci mostu a koncových příčnících. Další vady, které byly způsobeny tím nevhodným materiálem se vyskytly na mostních závěrech a ložiscích.”
Kdo zavinil, že jsou mosty po šesti letech v havarijním stavu řeší soudy. ŘSD je ale přesvědčeno, že za to nese zodpovědnost zhotovitel, tedy firma Eurovia.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: “Na obou stranách mostů je navezen nevhodný materiál, který sem prostě nepatří. Postupem času a vlhkosti ten materiál bobtná.”
Oprava potrvá 100 dní a po celou dobu budou přivaděče úplně uzavřeny. Náklady budou asi 60 milionů korun a ŘSD je bude vymáhat po Eurovii. Kdo chce sjet z dálnice a nebo na ni najet musí využít exit Mariánské Hory a uzávěru objet po Mariánskohorské ulici.