Ostrava už inteligentní dopravní systém začala budovat v loňském roce, kdy byly uvedeny do provozu informační tabule, které na příjezdových komunikacích do centra města návštěvníky i Ostravany navádějí na volná parkoviště. Teď by měla začít II. etapa dopravního systému.
Martin Hájek, Centrum dopravního systému: „Sbírají se data o pohybu vozidel MHD i individuální dopravy, zpracují se a používají k organizaci a řízení dopravních toků."
Petr Kajnar (ČSSD), primátor Ostravy: „Výrazně se zvýší kapacita průjezdnosti městem a bude to stát řádově 100, 200 milionů, což je mnohem méně, než kdybychom chtěli budovat nové pruhy nebo křižovatky."
Druhá etapa inteligentního dopravního systému by měla stát asi 260 milionů korun.
Aleš Boháč (ČSSD), náměstek primátora: „Žádáme o evropské peníze, asi 260 milionů, město se na tom bude podílet asi 40 miliony."
A kde vidí největší slabiny MHD cestující?
Anketa, Ostravané: 1. „Mohlo by to jezdit častěji." 2. „Jezdí to na čas, já nemám problémy." 3. „Je drahá a je zácpa."
Pro Ostravany budou asi nejnápadnější inteligentní zastávky, které by měly být budovány už od konce roku 2012.