Čtyři nové digitální učebny na třech porubských základních školách jsou největší letošní školskou investicí obvodu. Vyšly na 25,5 milionu korun a žáci se na ně mohou těšit od září.
Martina Dušková (PIRÁTI), místostarostka Ostravy-Poruby: ,,Moravskoslezský kraj vypsal výzvy na podporu digitalizace a elektro konektivity škol. Naše školy se do té výzvy přihlásili, získali dotaci a proto vlastně můžou tady ty nové digitální učebny vzniknout. Peníze na ty učebny byly z dotace, která šla přes Moravskoslezský kraj z Evropského fondu. Bylo to i za spoluúčasti zřizovatele.”
Dvě digitální učebny vznikly na ZŠ Porubská, třetí na ZŠ Karla Pokorného a čtvrtá na ZŠ Ivana Sekaniny. Učebny s nejmodernějšími technologiemi budou výzvou nejen pro žáky, ale také pro učitele.
Markéta Malíková, učitelka matematiky, fyziky, ZŠ I. Sekaniny: ,,Je to pro nás velký přínos pro výuku, protože díky této virtuální učebně můžeme vlastně rozvíjet digitální kompetence žáků, které jsou teďka velmi žádané. Tato učebna, i když vypadá velmi technicky, nebude sloužit pouze pro výuku informatiky, ale bude sloužit pro výuku všech předmětů.”
Petr Nohel, učitel informatiky, ZŠ I. Sekaniny: ,,Žáci tady mají k dispozici tu nejmodernější techniku. To jsou vlastně virtuální brýle. Vlastně kombinují rozšířenou a virtuální realitu. Dále pak tady máme notebooky, které se vlastně dají skládat i o 360 stupňů otáčet. A poslední takovou novinkou, kterou tady máme, je právě ten standard connectivity, který nám umožňuje vlastně připojení bezdrátové, to znamená k Wi-Fi. Pro mě je to taky trochu výzva, protože vlastně o to všechno zařízení se zase musím taky trošku postarat.”
žáci 9. třídy, ZŠ I. Sekaniny: ,,S těmi virtuálními brýlemi je celkem těžké pracovat. Obzvlášť, když se tam plní vesmírná mise, kde je člověk ve volném prostoru a nevnímá realitu. Myslím si, že se držím a vlastně se nedržím a už jsem párkrát spadl.”
,,Učebna je velice krásná. A taky ta technika je prostě už na vyšším levlu. Předtím jsme měli takové tablety, ale teďka už každý má ten svůj notebook a můžeme s tím pracovat.”
,,Učebna se mi líbí, přeji to ostatním žákům, ať si to taky vyzkouší, je to super. Sice už odcházím na střední, ale tak jsem aspoň rád, že jsem si to mohl vyzkoušet. S notebooky už zkušenosti máme a s těmi brýlemi je to ještě zajímavější.”
Martina Dušková (PIRÁTI), místostarostka Ostravy-Poruby: ,,Není to jenom o tom, že se vymění stará technika za novou, ale je to o nějakém systémovém přemýšlení a nastavení a podpoře těch škol tak, aby byly připraveny na reálnou výuku ve 21. století, aby mohly tvořit prostředí pro děti, které je bude motivovat a lépe je připraví na budoucnost a budoucí trh vzdělávání.”
Novou učebnu si prozatím vyzkoušeli žáci 9. tříd, kteří už se do školy v novém školním roce nevrátí. Ostatní žáci se na výuku v ní mohou těšit od září.