Slezská Ostrava je jednou z nejžádanějších lokalit mezi investory i developery, kteří chtějí například stavět nové byty. Navíc okolí Ostravice je velmi atraktivní veřejný prostor, který je ale nevhodně přehrazen ulicí Bohumínskou, Frýdeckou. Jak co nejlépe tuto bariéru odstranit má napovědět nová urbanistická studie.
Richard Vereš, starosta Slezské Ostravy: "Primárně by mělo dojít k rozšíření Místecké u bývalého stadionu Kotase, tam bude svedena transitní doprava a tím se provoz na Bohumínské sníží."
Hlavní záměr je humanizace celé oblasti a poté co ubyde transitní doprava, by se lokalita měla významně zklidnit a to například i snížením rychlosti nebo přidáním semaforů a přechodů pro chodce.
Zuzana Paclová, architektka a urbanistka, městský ateliér MAPPA: "Druhým aspektem, který je v návrhu, je kontinuální vedení cyklistů. Dnes cyklisté mohou jet kolem řeky, ale pokud se chtějí dostat na Slezskou, je to problém. Dále budou doplněny chodníky."
Zajímavé je, že právě tak kdysi okolí Ostravice vypadalo, ale s výstavbou Bohumínské byla bohužel zbourána spousta domů.
Richard Vereš, starosta Slezské Ostravy: Dneska se bavíme tady na Zámostí hlavně o prolukách, protože kdysi tady stála kompaktní městská zástavba kolem městských ulic, takže vracíme té lokalitě její původní ráz a propojujeme nové centrum Slezské Ostravy s centrem Moravské Ostravy."
Zatímco s některými úpravami leze začít už velmi brzy a pracuje se na nich, jiné budou budovány postupně až do roku 2040.