Slezská Ostrava je s rozlohou necelých 42 kilometrů čtverečních největším obvodem na území města Ostravy a spravuje silnice i chodníky v přepočtu na zhruba 390 ulicích.
Ondřej Slíva (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: „Celkem tak městský obvod spravuje 110 kilometrů vozovek a stejně tak i chodníků. Správa takto velkého území je velmi finančně náročná. Ročně tak obvod investuje do samostatných oprav zhruba 7 milionů korun.“
V loňském roce vyšly opravy na necelých šest milionů korun. Oprava výtluků přitom stojí radnici kolem dvou tisíc korun za metr čtvereční. Plošná oprava je pak o něco levnější a probíhá strojově.
Jiřina Gáliková, předsedkyně představenstva Technických služeb Slezská Ostrava: „Výtluky se opravují dvojím způsobem. Buď tedy asfaltovým recyklátem, což je taková jednoduchá, velice rychlá a levnější oprava. Jestli se jedná o výtluk, který je třeba více opravit, to znamená asfaltovou směsí za tepla, to je obtížnější, protože je třeba osm lidí, což je zajímavé. Pak jsou komunikace, které je třeba opravit více, jsou více zalátané a oprava výtluků už by neměla smysl. To jsou celoplošné opravy.“
Ondřej Slíva (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: „V minulých letech jsme pro úpravu vozovek poprvé využili metodu tryskání, avšak tato metoda se dá využít pouze na méně frekventovaných ulicích, kde není nákladní doprava.“
Vzhledem k rozloze obvodu probíhají opravy výtluků i plošné opravy celoročně. Po zimě ale bývá stav vozovek nejhorší.
Ondřej Slíva (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: „Technický stav vozovek a chodníků zjišťuje Odbor dopravy a životního prostředí, avšak vůči našemu území je tato práce časově náročná.“
Jiřina Gáliková, předsedkyně představenstva Technických služeb Slezská Ostrava: „Po zimě s úředníkem z úřadu projíždí náš kolega. Vytypují se opravy a následně se opravuje komunikace.“
Upozornit na nedostatky mohou i občané.
Ondřej Slíva (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: „Je zde i možnost využití aplikace Čistá Ova, kde občané mohou díky jednoduchého formuláře nahlásit výtluk, nebo znečištění našeho obvodu.“
Řidiči se prý nemusejí bát, opravovaná místa bývají označena.
Jiřina Gáliková, předsedkyně představenstva Technických služeb Slezská Ostrava: „Když už máme nahlášené výtluky, tak i dopředu dáváme označení, abychom předcházeli nehodám i rychlostí i označením.“