Hospitalizovaní pacienti měli k dispozici dotazník, který obsahoval přes tři desítky otázek, zaměřených například na kvalitu poskytované zdravotní péče, chování ošetřujícího personálu, nemocniční stravu nebo čistotu na oddělení. „Pacientské ocenění je samozřejmě pro zdravotníky tou největší odměnou za jejich práci. A těší mě i obhájení loňského prvenství v kategorii online komunikace, protože velmi dobře víme, že sociální sítě a elektronická komunikace obecně hrají v dnešním světě obrovskou roli,“ uvedl po převzetí ocenění ředitel FN Ostrava MUDr. Jiří Havrlant, MHA.
Společnost HealthCare Institute provedla celonárodní průzkum mezi nemocnicemi všech typů a kategorií letos už poosmnácté. V kategorii, která byla zaměřena výhradně na přívětivost personálu v komunikaci s pacientem, se mezi všemi fakultními nemocnicemi FN Ostrava umístila na 2. místě a v oblasti zaměřené na finanční zdraví obsadila 3. příčku.