V době adventu a vánočních svátků tento trend každoročně zaznamenávají také v prodejnách Uzenářství Chodura. Obzvlášť velká poptávka bývá po uzeném mase a značkových šunkách.
„V sortimentu každoročně máme například uzený bok s kostí nebo uzenou kotletu s kostí. Jako novinku jsme loni uvedli speciální nabídku uzených mas, v níž nechyběla plec, kýta či krkovice. V předvánočním období do prodeje tradičně zařazujeme také klobásu k zapékání, která je mezi zákazníky velice oblíbená,“ popsal vánoční nabídku ředitel společnosti Beskydské uzeniny Petr Chodura.
O svátcích si lidé rádi dopřejí také značkové uzeniny. Zákazníci, kteří přicházejí do Chodurových prodejen, si vybírají především nejrůznější trvanlivé klobásy nebo salámy a šunky té nejvyšší kvality.
„Při nakupování hraje svou roli i cena, nicméně Vánoce jsou pro mnoho lidí tak výjimečnou událostí, že jsou ochotní za potraviny utratit více než v jiné části roku,“ nastínil Chodura hlavní důvod dražších nákupů.
Jelikož Vánoce a Silvestr patří co do náporu zákazníků a velikosti tržeb k nejsilnějším obdobím, Uzenářství Chodura zahajuje přípravu s železnou pravidelností již počátkem letních prázdnin. V tuto dobu také obchodní řetězce vyhlašují výběrová řízení, v rámci kterých výrobci nabízejí speciální sortiment a vánoční kolekce svých výrobků. Počet zákazníků v prodejnách Uzenářství Chodura začíná výrazně narůstat v druhém prosincovém týdnu a kulminuje pár dní před Vánocemi.
„Těsně před Štědrým dnem roste počet zákazníků v průměru o 25 % a v tomto období také dochází k navýšení hodnoty jednoho nákupu, a to mnohdy až na dvojnásobek. Prodej podporujeme zařazováním výrobků do akcí, ale také ochutnávkami, aby měl zákazník možnost ověřit si kvalitu a chuť výrobku před samotným nákupem,“ popsal předvánoční období ředitel Beskydských uzenin.
Kvůli nárůstu zákazníků před vánočními svátky Uzenářství Chodura každoročně posiluje personál na prodejnách, aby obsluha probíhala plynule a rychle. S ohledem na jednorázově vyšší objednávky firma rovněž přijímá brigádníky do výroby.