Pět dechových nástrojů a klavír tvoří soubor Harmoniemusik Janna Hüneke (flétna), Sarah Devonald (hoboj), Mark Lacey (clarinet), Lindsay Kempley (lesní roh), Alec Forshaw (fagot) a Paul Guinery (klavír) založili v roce 1991 komorní soubor neobvyklého složení, který se zabývá interpretací děl, napsaných pro různé kombinace nástrojového obsazení, zajímavých, a přesto málo hraných. Na koncertu ve společenském sále ZŠ zazněla kromě hudby evropských klasiků W. A. Mozarta a M. I. Glinky také u nás málo známá díla skladatelů 20. století. Malcom Arnold, autor „Divertimenta pro flétnu, hoboj a klarinet“, byl původně hráč na trubku. Stal se vedle Benjamina Brittena jedním z nejuznávanějších britských skladatelů. Největší úspěch sklízel jako autor hudby „lehčích žánrů“, často pramenící z etnické hudby irské, welšské nebo skotské, ale také hudby filmové. Největší popularitu mu přenesla hudba k filmu „Most přes řeku Kwai“, za kterou dostal také cenu filmové akademie. Německý skladatel a dirigent Theodor Anton Blumer, autor „Sextetu op.45“ ve formě vlastního tématu s variacemi, působil v Drážďanech, Lipsku a Berlíně. Úspěšné byly jeho četné komorní skladby pro různá obsazení, napsal také operu „Čaj o páté“(uvedena Berlíně a Bremen roku 1912) a symfonickou báseň „Vykoupení“.
Gordon Jacob, autor “Sextetu pro klavír a dechové nástroje“, byl skladatelem spíše konzervativním. V kompozici byl žákem Vaughana Williamse a s obdivem se obracel k odkazu děl barokních, klasických a romantických jakoby na protest proti atonalitě a avantgardě. Jeho „staromilství“ bylo generací modernistů později odmítnuto, přesto je autorem více než 400 skladeb, z nichž mnohé jsou dodnes součástí repertoáru řady souborů. Georg Percy Grainger, americký skladatel, klavírista a dirigent se narodil v Austrálii. V kompozici byl silně ovlivněn britskou lidovou hudbou. Osobně se spřátelil s Edwardem Griegem, který ho inspiroval k hlubšímu poznání folkloru, jeho zaznamenávání a dokonce i nahrávání už v 20. letech minulého století (na gramofon s voskovým válcem). Jeho skladba „Sheperd´s day byla tečkou za zajímavým koncertem, jehož repertoár byl obohacením festivalu Janáčkovy Hukvaldy.
I další festivalový koncert, 7. července opět v ZŠ L. Janáčka v Hukvaldech – Sklenově, byl koncipován jako hudební kaleidoskop skladeb pro sólový klavír, který časově procházel od období baroka (G. Fr. Haendel) po 20. století (Pavel Haas) a zeměpisně z Anglie do střední Evropy (L. Janáček, M. Lysenko). Jeho jedinou účinkující v roli zasvěcené moderátorky i výborné klavírní sólistky byla pianistka českého původu, která už řadu let působí pedagogicky v Londýně na významné akademii „Guildhall Schol of Music Lada Valešová. Také její program byl z hlediska repertoáru velmi zajímavý – jen zřídka slýcháme na klavírním recitálu skladby B. Brittena, Ch. Ivese nebo Fr. Poulenca.