Magistrát města Frýdku-Místku by rád získal zpětnou vazbu od občanů, kteří si na úřad chodí vyřizovat své náležitosti. Odpovědi na otázky typu, zda jsou občané města spokojeni s přístupem úředníků, zda poskytují dostatečné množství informací ve srozumitelném jazyce rychle a ochotně, zda jsou zdvořilí a jak na klienty působí prostředí kanceláře, ve které své věci vyřizují chce získat díky projektu Dobrý Úřad, do kterého se před několika dny zapojil.
“Cílem je zjistit, co vylepšit a které služby zkvalitnit, aby se občané na úřadech cítili dobře a byli s prací úředníků spokojeni. Chceme ale také získat pozitivní ohlasy, protože mnoho lidí je s prací úředníků spokojeno, ale nikde o tom nemluví, ani nepíšou pochvaly. Naopak ti, kteří jsou nespokojení, si stěžují hned a všude. Takže teď práci úředníků budou moci hodnotit všichni a my věříme, že mezi nimi budou i ty pozitivní ohlasy, což bude pro úředníky nejen potěšující, ale i motivační, protože pochvala je silným motivačním prvkem. My prostě chceme znát plusy i mínusy,” uvedla mluvčí Magistrátu města Frýdku-Místku Jana Matějíková.
Do hodnocení se může zapojit kterýkoli občan, který si na úřad přišel vyřídit například občanku, pas nebo řidičák, ale také záležitosti v rámci životního prostředí, stavebního řádu nebo sociálních služeb a podobně.
“Hodnocení je anonymní a postup je velice snadný. V určených kancelářích nebo u přepážek jsou žluté krabičky s kartičkami, na které klient uvede pouze svou e-mailovou adresu. Vyplňuje se tam i datum návštěvy a odbor, na kterém se jednání konalo, ale toto už vyplňovat nemusí, to za něj udělá úředník. Kartičku potom při svém odchodu z úřadu vhodí do speciální schránky, která je umístěna u východu na informacích. Následující den mu bude zaslán kontakt, kde bude moci zhodnotit svou zkušenost s úředníky a úřadem celkově,” popsala Matějíková.
Průběžné hodnocení pak mohou lidé sledovat na webových stránkách www.dobry-urad.cz.