V městském obvodu Ostrava-Poruba v zimě ošetřují bezmála 190 km silnic a chodníků. O sjízdnost a schůdnost komunikací se stará vysoutěžená firma. Technické služby pak mají na starost zastávky a dočišťování přechodů.
Richard Hanáčik (ANO), místostarosta Ostravy-Poruby: “Přednost mají ty ulice, které jsou frekventovanější, to znamená, hlavní tahy a potom jdeme s postupem směrem do vnitrobloků. Stejně udržujeme i chodníky.”
V zimním období na radnici funguje zimní štáb, který s vysoutěženou firmou řeší výjezdy.
Richard Hanáčik (ANO), místostarosta Ostravy-Poruby: “Postupně s firmou konzultujeme v takové ty kritické dny, zda je potřeba vyjet či nikoliv. Jedná se spíš o sporné dny, kdy je lehce pod 0, mohla by silnice namrzat a třeba kolegové mají zkušenost, že není úplně třeba vyjet. Samozřejmě když začne padat sníh, tak vyjíždí veškerá technika, co máme tak, aby byly vozovky sjízdné a chodníky schůdné.”
Na ošetření silnic a chodníků se používá sůl, v extrémních mrazech pak solanka.
Petr Vykrut, ředitel vysoutěžené firmy: “Používáme buďto klasické malotraktory nebo víceúčelové stroje komunální, které se můžou na zimu osadit radlicí a sypacím zařízením. Většina našich strojů je vybavena elektronicky řízeným sypáním, kdy umíme nastavit požadovanou gramáž.”
Na zimní údržbu se spotřebuje od 600 do 2000 tun soli. Záleží na tom, jaká je zima.