Ve Frýdku-Místku byli na zimu velmi dobře připravení. Nepřetržitou pohotovost v monitorování počasí drželi už od začátku listopadu.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Pevně věřím, že nás nezaskočila, to všechno záleží na tom, jak se na to dívají občané. Nicméně musím říct, že ten letošní charakter hlavně po Novém roce, je takový docela pestrý z našeho pohledu. Jsme prakticky neustále v permanenci, v terénu, ty teploty i přeháňky kolísají, sněží, plusové hodnoty, mínusové hodnoty."
Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Pro nás je samozřejmě nejhorší takové to nárazové sněžení, to znamená brzo ráno poměrně nasněží 15 až 20 centimetrů, pak se to musí odklidit, ať už teda potom rozsypat solí nebo inertním posypem a pak zase mezitím odtaje a pak zase znova nasype, takže ta zima je v tomhle trochu složitější. Už jsme to tady delší dobu nezažili a snažíme se s tím dělat co se dá."
Ještě před začátkem zimního období už mělo město v zásobě připraveno přes 1200 tun soli a k tomu další posypové materiály, vše se průběžně doplňuje. Do konce ledna už se spotřebovalo už na 800 tun.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Což odpovídá určitě nadprůměrné zimě, uvidíme, jak se bude ještě vyvíjet počasí v únoru, ta dlouhodobá předpověď je, že by ten charakter počasí mohl být hodně podobný, takže si myslíme, že ta spotřeba bude určitě v letošním roce nadprůměrná."
Plnohodnotný úklid zatím zvládají pracovníci s dostupnou technikou v rámci možností. Obavy měli na technických službách pouze s počtem nasmlouvaných traktorů na plužení. Většina z těch, kteří v minulosti dlouhodobě pomáhali, totiž odřekla spolupráci kvůli mírnějším předchozím zimám a museli se tak nasmlouvat noví traktoristé.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Měli jsme obavy tím, že než si to prostě dají do nějakého toho itineráře, než se naučí tu trasu, že budou problémy, nicméně těch stížností od občanů není moc, dokonce máme i nějaké pochvaly na ně, takže si myslím, že to celkem jakoby zvládáme."
Řeší se také každoroční problémy s parkováním, kdy kvůli špatně zaparkovaným autům nemůže zimní údržba projet nebo odklidit chodníky.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "My jsme i kontaktovali městskou policii někdy před Vánoci, musím poděkovat, protože jsme, i naši dispečeři zaznamenali, že v nočních hodinách v některých fakt místech, kde to auto stálo úplně v chodníku, tak se tam rozdávaly nějaké pokuty. Takže spolupráce s městskou jakoby výborná v této fázi, ale bohužel, bohužel těch problémů dá se říct je pořád stejně zhruba."
Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Vždycky, hlavně v zimním období spolupracujeme s městskou policií na tom, aby opravdu dávala větší pozor na průjezdnost ulic a na to, aby bylo vidět potom z rozhledových trojúhelníků, takže se na to městská policie zaměřuje, právě na sídlištích, ať ta zimní údržba, která potom tam probíhá ve dvě, ve tři ráno má vlastně kudy projet."
Ve Frýdku-Místku a jeho místních částech musí v zimě udržovat celkem 415 kilometrů komunikací, z toho je zhruba 181 kilometrů vozovek a zbytek jsou chodníky.