Oblast školství, mládeže, tělovýchovy a sportu má nově v kompetenci primátor Frýdku-Místku Petr Korč. Stejně tak oblast výchovy a vzdělávání. V rámci nové koalice se proto strany mezi sebou dohodly, že v radě města zasednou také dva zkušení pedagogové, kteří budou primátorovi s těmito oblastmi pomáhat.
Tomáš Pyško, nový radní Frýdku-Místku: "Byli jsme osloveni panem primátorem, abychom mu na tomto poli radili, činili kroky v nejlepší možné víře."
Zbyněk Šostý, nový radní Frýdku-Místku: "Z mé osobní strany dostal ten příslib, že budu v uvozovkách jeho poradce ve věcech školství a dalo by se říct i té gesce sportu."
Zbyněk Šostý už řadu let působí jako ředitel Základní školy Petra Bezruče, která je známá pod názvem Pod Sovou. Tomáš Pyško se ve školství pohybuje také už několik desítek let.
Zbyněk Šostý, nový radní Frýdku-Místku: "Protože se jedná už o období, které mi umožnilo poznat nejen tu školu, ale v podstatě celé to školství v tomto městě, nejen základní, ale i střední a předškolní, tak to byl jeden z důvodů, proč má maličkost souhlasila s tím, že pomůžu našemu hnutí v rámci tvorby volebního programu a v té nové situaci i panu primátorovi."
Tomáš Pyško, nový radní Frýdku-Místku: "Kdybych mohl například v tomto okamžiku uvést co mě a mé kolegy nejvíce trápí, tak je to asi současný stav, který se týká například distanční výuky, který se týká zdravého životního stylu našich dětí, nemožnosti sportování. Ať nemožnosti sportování v oddílech, kde jsou organizováni. Hlavně onoho neorganizovaného sportu, který je v tomto okamžiku velmi omezen opatřeními, které všichni chápeme a víme, že je musíme dodržovat."
Cílem bude také připravit dlouhodobou koncepci dalšího rozvoje školství.
Zbyněk Šostý, nový radní Frýdku-Místku: "Cíl pro mě číslo jedna je právě navázat kontakty se všemi kolegy a kolegyněmi v těchto funkcích a tvořit s nimi, kam by ta koncepce toho školství v dalším období měla jít. A nebavme se o jednom roce, ale bavme se o období 2021 plus mínus ještě dalších 5 let."
Tomáš Pyško, nový radní Frýdku-Místku: "V tomto okamžiku bych nerad sliboval kroky, které bych pak nebyl schopen dosáhnout, ale rád bych udělal to, co mě v tomto okamžiku nejvíce trápí. Čili veřejné zdraví našich dětí. Sport, dostat je opravdu ven, když to bude možné, umožnit jim to, abychom se netrápili posléze s těmi následky situace, která v tomto okamžiku je. Vnímám to jako pedagog, vnímám to jako prarodič, vnímám to z pozice informací, které mám dnes a denně od svých kolegů, od rodičů svých dětí."
Společně především chtějí také navázat na to, co už v těchto oblastech velmi dobře funguje a zároveň zajistit jejich případný další rozvoj nebo alespoň připravit co půjde do budoucna.