Takto před rokem vypadal prostor před havířovským vlakovým nádražím. Zastaralé zastávky, zničený asfaltový povrch, nedostatek parkovacích míst. Za pouhých 365 dní se přednádraží proměnilo v moderní přestupní terminál.
Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Je to prostor, který je pro Havířov ne sice centrálním, protože centrum města je někde jinde, ale je to prostor, kde se kříží všechny dopravní trasy. Naše město je součástí železničního koridoru, takže je to poměrně důležitá křižovatka. Ten prostor dlouhodobě nevyhovoval.”
Ivo Vondrák (ANO), hejtman MSK: "Já jsem rád, že můžeme v době, kdy tady pořád bojujeme s nějakými viry a nemocemi, tak skutečně se nezapomíná na to, co je potřeba. Stavět, budovat, investovat, protože budoucnost bude stát právě na tom. Protože ekonomika bude potřebovat injekci a takové stavby jsou jen příkladem.”
Cestující mohou využívat 134 nových parkovacích míst, uzamykatelné boxy pro kola, cyklostezku. Lidé už ale nemohou přijet před nádraží vozem.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Bude se moci najíždět buďto z pravé části na pravé parkoviště, nebo z levé části na levé parkoviště. Průjezd tady tímto prostorem, kde jsou autobusové zastávky bude umožněn pouze autobusům.”
Celkové náklady na přestavbu přednádraží činily 117 milionů korun. 90 procent pokryla dotace.
Správa železnic nadále pokračuje v rekonstrukci bývalé výpravní haly. Ta by měla být dokončena v říjnu.