Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Do roka a do dne. Práce na přednádraží v Havířově jsou dokončeny, město spustilo provoz

Havířov |

V pátek v Havířově otevřeli dopravní terminál před vlakovým nádražím. Rekonstrukce trvala přesně rok a stála 117 milionů korun. Cestující určitě nejvíce ocenění zastřešené zastávky, nová parkovací místa a celkový moderní vzhled.

Takto před rokem vypadal prostor před havířovským vlakovým nádražím. Zastaralé zastávky, zničený asfaltový povrch, nedostatek parkovacích míst. Za pouhých 365 dní se přednádraží proměnilo v moderní přestupní terminál spojující železniční, autobusovou, osobní, ale také cyklistickou dopravu. Nyní si poslechněte, jak okomentoval zahájení provozu primátor města a hosté.

Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Dámy a pánové, vítejte na této akci. Stalo se to skutečností. Já jsem moc rád, že se ukazuje, že se věci dají opravu odpracovat. Havířovské přednádraží a nádraží je dominantní stavba, která byla ve městě v podstatě od nepaměti. Město bylo postaveno v roce 1955 a stavba zkolaudovaná v roce 1969. Od té doby žila svým vlastním životem a žádnými významnými investicemi neprošla a bylo to na ní vidět. Já si myslím, že počínaje dnešním dnem už se naši občané nebudou muset stydět za budovu nádraží, za odbavovací halu a přednádražní prostor. Stojíme na přednádražním prostoru jehož realizace, koordinace zabrala nejméně čtyři roky tvrdé práce. Dovolte mi, abych tady poděkoval celému týmu, který se na investiční akci podílel. Lidem jak z územního odboru a investic, tak především kolegům z vedení města. Panu hejtmanu za jeho stabilní podporu tohoto projektu v průběhu času a i zástupcům Správy železnic, protože bez těchto lidí bychom neměli tu možnost otevřít přednádražní prostor. Dámy a pánové, užijte si to jako já, mě ta akce dojímá. Já jsem hrdý, že jsem z Havířova, hrdý na to, že se nám to povedlo. Děkuji.”
Ivo Vondrák (ANO), hejtman MSK: “To, jak se Havířovu daří a myslím, že tento projekt je tomu dobrým příkladem, tak si říkám, jestli bychom neměli ten krajský úřad přestěhovat. Ale to se lehce říká, protože tady není primátor pan Macura. Dělám si legraci. Já jsem skutečně rád, že se Havířovu daří, protože tak, jak budou úspěšná města, obce, tak bude úspěšný kraj jako takový. To, co tady vidíme, je úplná nádhera. Myslím, že každé město může závidět. Já pevně věřím, že to není poslední projekt, který se bude realizovat a pevně věřím, že Havířov, jako druhé největší město kraje, bude dál vzkvétat. Takže k tomu vám držím palce, děkuji.”
Martin Polášek, ředitel divize Ostrava OHL ŽS: “Dobrý den, dámy a pánové. My jsme před rokem podepisovali smlouvu a přebírali staveniště. Vyslovil jsem očekávání, že věřím, že se nám podaří stavba do roka a do dne dokončit. Já jsem velmi rád, že to očekávání se naplnilo a dneska tady můžeme stát a stavba je dokončena. I přes to, že se jednalo o náročnou stavbu zejména co se týče koordinace, obrovského množství práce na relativně malém prostoru a množství dotčených subjektů, kteří stavbu ovlivňovali, se nám to podařilo zvládnout relativně bez komplikací. Já bych chtěl poděkovat všem našim zaměstnancům, ale i zaměstnancům zadavatele města Havířova a všem lidem, kteří se na projektu podíleli. Za jejich nasazení, aktivní přístup, díky kterému můžeme dnes slavnostně tento projekt předávat. Věřím, že do budoucna bude tento prostor dobře sloužit ne jen občanům Havířova, ale i všem návštěvníkům a cestujícím, kteří budou tímto městem projíždět. Děkuji.”

Cestující mohou využívat 134 nových parkovacích míst, uzamykatelná parkoviště pro kola,  cyklostezku, opravené chodníky, nové přechody pro chodce, kryté zastávky a příchozí koridory. Nechybí ani fi-wi síť. Na stavbu byla schválena 90% dotace. Celkové náklady činily něco přes 117 milionů korun. Pozor! Lidé už ale nemohou přijet před nádraží vozem.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Bude se moci najíždět buď to z pravé části na pravé parkoviště, nebo z levé části na levé parkoviště. Průjezd tady tímto prostorem, kde jsou autobusové zastávky, bude umožněn pouze autobusům.” Prosím občany, aby se podívali na změnu organizace dopravy a tuto změnu respektovali.”
anketa: “Je to moc krásné. Líbí se nám to. Konečně něco udělali.”
anketa: “Stojím tu dvacet let a je to moc hezké. Kolik bylo tahanic kolem toho. Jestli jo, nebo ne, ale terminál vypadá kulturně. Všude je to pěkné, nové a co vozíme lidi, říkají, že je to super. Velice dobré místo, které lidem umožní chodit dobře i o berlích, důchodcům se bude dobře chodit. Je to blízko a je to dobře situované.”
anketa: “Jsem rád, že je to hotové, pěkné a bude už klid.”
anketa: “Vypadá to zatím dobře. Uvidíme, jak se to potom projeví časem. Ale ty výjezdy mohly být větší, alespoň ze strany malého kruhového objezdu. To mi připadá malé. Ti, co jezdí s tím velkým autobusem, tak ti asi mají problém. Je výhoda, že tady nejezdí auta a je to jen pro autobusy. Je to bezpečnější pro lidi.”
anketa: “Je to tady super. Je tady více místa, vleze tady více aut a je to pěkné, nové. Akorát to dlouho trvalo. Jednou byla taková vláda, jednou taková, pak to padlo, pak byli ochranáři atd. Jen tak dále, ať to je pěkné.”


Už několik měsíců mohou cestující využívat nové prostory a služby výpravní haly, která vznikla na levé části hlavní budovy. A právě ta nyní rovněž prochází rekonstrukcí. Již nyní je dokončena oprava střešního pláště včetně provedení nových skladeb tepelné izolace. Rovněž před dokončením je komplexní výměna prosklené fasády.

Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “První částí byla realizace nové výpravní haly, která plynule navazuje na přednádraží. Přednádraží byla realizační část, kterou udělalo město. Já jsem moc rád, že se to i podařilo zkombinovat. Ta původní odbavovací hala, která nyní prochází další rekonstrukcí a na které již se pracuje velmi intenzivně, tak její dokončení je v plánu v říjnu letošního roku. V momentě, kdy bude ukončena ta surová rekonstrukce, tak potom nastoupí realizační část, která opět bude na bedrech města a budou se realizovat vnitřní prostory, vnitřní dispozice tak, abychom mohli ten prostor využít pro účely města a mělo by tam být společensko sportovní centrum.”
Nahlásit chybu


K tématu

Rekonstrukce budovy nádraží Ostrava-Vítkovice začne v květnu

8. května 2024 10:38 | Ostrava-Vítkovice | Jiří Cileček

Správa železnic začne tento měsíc s rekonstrukcí nádražní budovy v Ostravě-Vítkovicích. Oprava památkově chráněného objektu vyjde na téměř 275 milionů korun. Ve spolupráci s obvodem Vítkovice navíc projde revitalizací také přednádražní prostor. Hotovo by mělo být do dvou let.

V budově karvinského vlakového nádraží byla dokončena rekonstrukce

19. března 2024 16:40 | Karviná | Monika Danková | Karvinský expres

V listopadu předloňského roku začaly první práce na rozsáhlé rekonstrukci budovy vlakového nádraží. Ze všeho nejdříve proběhly ve všech částech objektu sondáže do železobetonového skeletu, kvůli nezbytným informacím o stavu objektu a jeho konstrukci a zpřesnění technologických postupů. ve velkém pak práce probíhaly uplynulý rok do její kolaudace.


Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Včera 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Mladíci v Havířově spáchali dvě loupeže, jeden byl obviněn, druhý není trestně odpovědný

Včera 10:42 | Havířov | Lukáš Zavadil

Kriminalisté v Havířově během pátečního odpoledne 27. září rychle dopadli dva mladíky, kteří měli na svědomí loupežné přepadení seniorky. K přepadení došlo ve chvíli, kdy žena vyrazila na nákup. Během pátrání ale muži zákona objasnili i další loupež, ke které došlo o dva dny dříve.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Svatováclavská jízda zastavila také u zámku ve Studénce

Historické automobily a motocykly projely v den státního svátku Novojičínskem. Tradiční Svatováclavská jízda veteránů zastavila také u zámku ve Studénce.

V Opavě pokračují s odklízením následků povodně, těžká technika brzy zamíří i do zahrádkářských osad

3. října 2024 17:59 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Práce na odklízení následků ničivé povodně stále nekončí. Lidé stále uklízí své domovy, veškeré zničené věci mohou nechávat před domy. Hromady poté odváží těžká technika.


Herci svým scénickým čtením knížek motivují karvinské děti ke čtení

V rámci místního akčního plánu rozvoje vzdělávání připravila karvinská regionální knihovna pro děti základních škol LiStOVáNí. Jde o scénické čtení, které má děti motivovat ke čtení knížek.

Déšť nepřekazil program zahradní slavnosti karvinského stacionáře

Karvinský denní stacionář Galaxie centrum pomoci pro své klienty i veřejnost připravil tradiční zahradní slavnost. I když akci nepřálo počasí, dobrá nálada návštěvníkům zůstala.

Hendikepovaní sportovci se utkali ve stolním tenise

Mladí lidé s hendikepem se setkali v Havířově na turnaji ve stolním tenise. Jednalo se už o desátý ročník, do kterého se letos poprvé zapojili i sportovci ze Slovenska.

Radnice bude muset znovu investovat do cyklostezky u Lučiny, povodně na ní napáchaly škody

Povodně zcela zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny. Magistrát musí nyní najít řešení, jaký zvolit povrch při následné rekonstrukci. Opravy začnou zřejmě až v příštím roce.

Je to tu! Síť stezek pro bikery v karvinském Černém lese je konečně legální

3. října 2024 16:39 | Karviná | Monika Danková | Regionální zprávy POLAR

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

SVČ Juventus Karviná oslavilo jubileum, pro karvinské děti a mládež funguje už 50 let

3. října 2024 16:04 | Karviná | Monika Danková | Regionální zprávy POLAR

Karvinské středisko volného času Juventus nepřetržitě funguje pro děti a mládež už 50 let. V prostorách střediska se proto sešli současní í bývalí zaměstnanci, aby společně zavzpomínali na prožitou dobu.

Do roka a do dne. Práce na přednádraží v Havířově jsou dokončeny, město spustilo provoz
Vydáno 7. února 2021 11:19, Havířov, Bára Kelnerová
V pátek v Havířově otevřeli dopravní terminál před vlakovým nádražím. Rekonstrukce trvala přesně rok a stála 117 milionů korun. Cestující určitě nejvíce ocenění zastřešené zastávky, nová parkovací místa a celkový moderní vzhled.

Takto před rokem vypadal prostor před havířovským vlakovým nádražím. Zastaralé zastávky, zničený asfaltový povrch, nedostatek parkovacích míst. Za pouhých 365 dní se přednádraží proměnilo v moderní přestupní terminál spojující železniční, autobusovou, osobní, ale také cyklistickou dopravu. Nyní si poslechněte, jak okomentoval zahájení provozu primátor města a hosté.

Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Dámy a pánové, vítejte na této akci. Stalo se to skutečností. Já jsem moc rád, že se ukazuje, že se věci dají opravu odpracovat. Havířovské přednádraží a nádraží je dominantní stavba, která byla ve městě v podstatě od nepaměti. Město bylo postaveno v roce 1955 a stavba zkolaudovaná v roce 1969. Od té doby žila svým vlastním životem a žádnými významnými investicemi neprošla a bylo to na ní vidět. Já si myslím, že počínaje dnešním dnem už se naši občané nebudou muset stydět za budovu nádraží, za odbavovací halu a přednádražní prostor. Stojíme na přednádražním prostoru jehož realizace, koordinace zabrala nejméně čtyři roky tvrdé práce. Dovolte mi, abych tady poděkoval celému týmu, který se na investiční akci podílel. Lidem jak z územního odboru a investic, tak především kolegům z vedení města. Panu hejtmanu za jeho stabilní podporu tohoto projektu v průběhu času a i zástupcům Správy železnic, protože bez těchto lidí bychom neměli tu možnost otevřít přednádražní prostor. Dámy a pánové, užijte si to jako já, mě ta akce dojímá. Já jsem hrdý, že jsem z Havířova, hrdý na to, že se nám to povedlo. Děkuji.”
Ivo Vondrák (ANO), hejtman MSK: “To, jak se Havířovu daří a myslím, že tento projekt je tomu dobrým příkladem, tak si říkám, jestli bychom neměli ten krajský úřad přestěhovat. Ale to se lehce říká, protože tady není primátor pan Macura. Dělám si legraci. Já jsem skutečně rád, že se Havířovu daří, protože tak, jak budou úspěšná města, obce, tak bude úspěšný kraj jako takový. To, co tady vidíme, je úplná nádhera. Myslím, že každé město může závidět. Já pevně věřím, že to není poslední projekt, který se bude realizovat a pevně věřím, že Havířov, jako druhé největší město kraje, bude dál vzkvétat. Takže k tomu vám držím palce, děkuji.”
Martin Polášek, ředitel divize Ostrava OHL ŽS: “Dobrý den, dámy a pánové. My jsme před rokem podepisovali smlouvu a přebírali staveniště. Vyslovil jsem očekávání, že věřím, že se nám podaří stavba do roka a do dne dokončit. Já jsem velmi rád, že to očekávání se naplnilo a dneska tady můžeme stát a stavba je dokončena. I přes to, že se jednalo o náročnou stavbu zejména co se týče koordinace, obrovského množství práce na relativně malém prostoru a množství dotčených subjektů, kteří stavbu ovlivňovali, se nám to podařilo zvládnout relativně bez komplikací. Já bych chtěl poděkovat všem našim zaměstnancům, ale i zaměstnancům zadavatele města Havířova a všem lidem, kteří se na projektu podíleli. Za jejich nasazení, aktivní přístup, díky kterému můžeme dnes slavnostně tento projekt předávat. Věřím, že do budoucna bude tento prostor dobře sloužit ne jen občanům Havířova, ale i všem návštěvníkům a cestujícím, kteří budou tímto městem projíždět. Děkuji.”

Cestující mohou využívat 134 nových parkovacích míst, uzamykatelná parkoviště pro kola,  cyklostezku, opravené chodníky, nové přechody pro chodce, kryté zastávky a příchozí koridory. Nechybí ani fi-wi síť. Na stavbu byla schválena 90% dotace. Celkové náklady činily něco přes 117 milionů korun. Pozor! Lidé už ale nemohou přijet před nádraží vozem.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Bude se moci najíždět buď to z pravé části na pravé parkoviště, nebo z levé části na levé parkoviště. Průjezd tady tímto prostorem, kde jsou autobusové zastávky, bude umožněn pouze autobusům.” Prosím občany, aby se podívali na změnu organizace dopravy a tuto změnu respektovali.”
anketa: “Je to moc krásné. Líbí se nám to. Konečně něco udělali.”
anketa: “Stojím tu dvacet let a je to moc hezké. Kolik bylo tahanic kolem toho. Jestli jo, nebo ne, ale terminál vypadá kulturně. Všude je to pěkné, nové a co vozíme lidi, říkají, že je to super. Velice dobré místo, které lidem umožní chodit dobře i o berlích, důchodcům se bude dobře chodit. Je to blízko a je to dobře situované.”
anketa: “Jsem rád, že je to hotové, pěkné a bude už klid.”
anketa: “Vypadá to zatím dobře. Uvidíme, jak se to potom projeví časem. Ale ty výjezdy mohly být větší, alespoň ze strany malého kruhového objezdu. To mi připadá malé. Ti, co jezdí s tím velkým autobusem, tak ti asi mají problém. Je výhoda, že tady nejezdí auta a je to jen pro autobusy. Je to bezpečnější pro lidi.”
anketa: “Je to tady super. Je tady více místa, vleze tady více aut a je to pěkné, nové. Akorát to dlouho trvalo. Jednou byla taková vláda, jednou taková, pak to padlo, pak byli ochranáři atd. Jen tak dále, ať to je pěkné.”


Už několik měsíců mohou cestující využívat nové prostory a služby výpravní haly, která vznikla na levé části hlavní budovy. A právě ta nyní rovněž prochází rekonstrukcí. Již nyní je dokončena oprava střešního pláště včetně provedení nových skladeb tepelné izolace. Rovněž před dokončením je komplexní výměna prosklené fasády.

Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “První částí byla realizace nové výpravní haly, která plynule navazuje na přednádraží. Přednádraží byla realizační část, kterou udělalo město. Já jsem moc rád, že se to i podařilo zkombinovat. Ta původní odbavovací hala, která nyní prochází další rekonstrukcí a na které již se pracuje velmi intenzivně, tak její dokončení je v plánu v říjnu letošního roku. V momentě, kdy bude ukončena ta surová rekonstrukce, tak potom nastoupí realizační část, která opět bude na bedrech města a budou se realizovat vnitřní prostory, vnitřní dispozice tak, abychom mohli ten prostor využít pro účely města a mělo by tam být společensko sportovní centrum.”
Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/karvinsko/havirov/11000023968/do-roka-a-do-dne-prace-na-prednadrazi-v-havirove-jsou-dokonceny-mesto-spustilo-provoz