Dosud technické služby využívali zařízení, které umožní opravovat komunikace pouze při počasí, které garantuje teploty nad nulou nejen přes den, ale i v noci. V zimě pak na nejhorší výtluky používali studenou obalovanou směs, která je ale výrazně dražší. Nově začnou v ulicích opravovat výtluky a spáry v asfaltovém povrchu bez ohledu na klimatické podmínky.
Zbyněk Gajdacz, ředitel TS Karviná: "Výtluků je čím dál tím víc, hledali jsme další možnost a to se jeví, že bychom mohli začít používat i v současné chvíli. Dokážeme opravit výtluky tam, kde to je nutné, i v tomto počasí."
Antonín Koplík, autor technologie: "Můžete opravovat klasický asfalt, litý asfalt, je to nejlepší metoda vymyšlená na to, abyste mohli celoročně opravovat výtluky. My vlastně rozehřejeme okolí, nic nefrézujeme, nevyřezáváme, dokonale vysuší podloží. Dáte penetraci, což je pojivo, které je v asfaltu. Doplníte recyklát."
Recyklát je materiál, který vzniká frézováním, broušením silnice. Jde tedy o odpad, který má v tomto případě znovuvyužití. ten se pak rozehřeje a zaválcuje.
Antonín Koplík, autor technologie: "Takto se dokonale propojí okolí výtluku s přidaným asfaltem, dáváte asfalt na asfalt a není důvod, aby ten výtluk nedržel. Je poměrně jedno, jak ten výtluk je hluboký, protože ta keramická destička, který je dole, se rozsvítí, vydá infračervený paprsek, ten předá jednotku tepla až dopadne na pevný bod. Je to okamžitě pojízdné, zátěžové."
Firma, která toto zařízení městům a obcím nabízí, udává, že za hodinu je zařízení schopno opravit čtyři až pět metrů čtverečních.
Antonín Koplík, autor technologie: "Za tu směnu, když pracují zhruba šest hodin, můžou udělat nějakých 30 metrů čtverečních. Návratnost té technologie jsou nějaké dva tři měsíce."
Technologie zaujala porotu ekologické soutěže a je využívána v šesti státech.