Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

HAVÍŘOV: sdělení a opatření úřadů na území města Havířova k pandemii COVID-19 AKTUALIZACE UKONČENA 17.5.

Těrlicko |

V tomto článku shrnujeme důležitá oznámení a opatření Magistrátu města Havířova a dalších úřadů a institucí, které je důležité sdělovat občanům žijícím na území města Havířova. Pokud máte další důležité informace k publikaci v tomto článku, zašlete je prosím na email: internet@polar.cz. Článek průběžně aktualizujeme.

Základní informace

ww.havirov-city.cz

www.facebook.com/oficialni.profil.Havirova

NON-STOP LINKA MAGISTRÁTU MĚSTA HAVÍŘOV pro osoby v nařízené karanténě:  596 813 146, 721 706 973 (zajištění nákupů)

Linka pro nákupy seniorů  +420 722 726 010 

Linka je v provozu pondělí až neděle, realizace nákupů pondělí až pátek od 8 do 16 hodin)  Nákup lze objednat s uvedením jména a příjmení, adresy pobytu a telefonního čísla také na e-mailové adrese: seniornakupy@havirov-city.cz.

NON-STOP Celostátní informační linka zdarma 1212 

  • volba 1 – pro aktuální informace v souvislosti s koronavirem
  • volba 2 – pro informace, jak postupovat, když se projeví příznaky nemoci (zdravotnická linka)
  • volba 3 – pro informace týkající se průmyslu a obchodu
  • volba 4 – pro seniory (9 – 17 hodin)
  • volba 5 – pro obavy ze současné situace (linka psychické pomoci)
  • volba 6 – pro informace týkající se dopravy

Celostátní linky pro všechny, kdo mají příznaky koronavirové infekce 724 810 106, 725 191 367

NON-STOP Linka v případě onemocnění 112 (V případě vážných zdravotních problémů či ohrožení života volejte linky 155 a 112.)

PODROBNÉ INFORMACE PRO PODNIKATELE -  https://rychla-rada.cz/

Odběr vzorků - Havířovská nemocnice

Provozní hodiny odběrového místa jsou od pondělí do pátku zatím od 7:00 do 14:00 hodin a místo je zřízeno u budovy Infekčního pavilonu. 

Příjezdová trasa je vyznačena na přiložené mapce, vjezd z ul. Moskevská – jedná se o boční vjezd do areálu. VIZ plánek mezi fotkami k článku. Prosíme, nevyužívejte k tomuto účelu hlavní vjezd do nemocnice.

V případě, že máte klinické příznaky (respirační problémy – dušnost, zvýšenou teplotu, kašel) a zároveň jste byli v kontaktu s nakaženou osobou, tak stále platí, že odběr bude proveden pouze po předchozí indikaci epidemiologem např. na lince 112. Telefonické objednání není možné.

Aktuality havířovské nemocnice k onemocnění COVID-19 naleznete ZDE:


Magistrát

ZMĚNA ÚŘEDNÍCH HODIN OD 20.4.2020:

Magistrát města Havířova od pondělí 20. dubna obnoví úřední dny pro veřejnost. Občané si mohou nezbytné záležitosti vyřídit v úředních dnech, tj. v pondělí a ve středu v době od 8-17 hodin a ve čtvrtek v době od 8-14 hodin. 

V  úterý a v pátek, bude magistrát pro veřejnost uzavřen a na tyto dny se nebude možné objednat. Magistrát zároveň posílí bezpečnostní a hygienická opatření.


Žádosti o ošetřovné

Postup pro podání žádostí:

  1. Žadatel vyplní v českém jazyce žádost o poskytnutí dotace na jednouchém formuláři 
  2. Podání žádosti VČETNĚ PŘÍLOH učiní žadatel na Ministerstvo průmyslu a obchodu,
  • prostřednictvím datové schránky bxtaaw4, do předmětu uvést fpmpo20, nebo
  • e-mailem, jehož přílohou bude vyplněný formulář opatřený elektronickým podpisem s přílohami na adresu: fpmpo20@mpo.cz a do předmětu uvést fpmpo20, nebo
  • originál žádosti podepsaný žadatelem poštou na adresu:

                   Ministerstvo průmyslu a obchodu

                   Na Františku 32

                   110 15 Praha 1

                   obálka musí být označena „neotvírat“ „fpmpo20“

V případě potřeby při vyplňování žádosti je žadatelům k dispozici Obecní živnostenský úřad Magistrátu města Havířova, a to pouze telefonicky na č. 596803 + kl. 160, 175, 114, 174, 117.

Více ZDE

Do konce června 2020 je zrušeno vítání občánků.

Školství

Termín zápisů do základních škol zřizovaných městem Havířov bude probíhat od 6. – 17. 4. 2020. V jednotlivých případech, ze zvlášť závažných důvodů, lze zápis provést až do 30. 4. 2020 po osobním dojednání zákonného zástupce a ředitele/lky školy.   

Přihlásit své dítě k povinné školní docházce na základní školu mohou rodiče přes datovou schránku, emailem s uznávaným elektronickým podpisem, poštou nebo osobním podáním žádosti na příslušné škole.

Hlídání dětí od 3 do 10 let zdravotníků a pracovníků složek IZS je zajištěno na ZŠ M. Kudeříkové

Od pátku 20. března se až do odvolání uzavírají všechny mateřské školy na území celého města.

Doprava

Od soboty 25. dubna bude na všech příměstských linkách obnoveno odbavování cestujících řidičem a vstup do autobusu pouze předními dveřmi.

V zájmu ochrany vlastního zdraví používejte prostředky osobní ochrany a dodržujte hygienická nařízení.

Maximalizujte bezkontaktní odbavení bankovní kartou či ODISkou. Pokud musíte platit hotově, mějte připravenou přesnou částku.



Nahlásit chybu


V loňském roce zemřelo při nehodách v MS kraji 31 lidí. Nejvíce na Bruntálsku

Policisté zveřejnili informace o dopravní nehodovosti za minulý rok a díky tomu pro vás máme dobrou zprávu. Přestože bouraček lehce přibylo, počet mrtvých i těžce zraněných osob se výrazně snížil.

Poplatek za odpady je v Čeladné vyšší o 80 korun

Obec Čeladná pro rok 2025 zvýšila poplatek za odpady o 80 korun na 780 korun na osobu a rok. Novou sazbu schválilo zastupitelstvo. Důvodem úpravy je růst nákladů spojených s likvidací odpadu.

Velitel dobrovolných hasičů z Opavy-Vávrovic tragicky zahynul při kácení stromů

Dnes 17:17 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Jednotka sboru dobrovolných hasičů v Opavě-Vávrovicích bohužel tragicky přišla o svého velitele. O život přišel v zaměstnání při kácení stromů u řeky Opavy.

Nová informační interaktivní tabule slouží lidem u polikliniky v Ostravě-Hrabůvce

Nová informační interaktivní tabule slouží lidem z Ostravy-Jihu před hrabůvkovskou poliklinikou. Jedná se už o třetí tabuli v obvodu – první byly nainstalovány už roce 2023, a to na radnici a u nákupního střediska Kotva.

Zaměstnanec porubské radnice pomohl se záchranou života

Pan Vlastimil Melichárek pracuje pro porubskou radnici na parkovišti před poliklinikou Fakultní nemocnice Ostrava. Pomáhá řidičům s parkováním i placením. Právě platba parkovacího lístku se v okamžiku změnila v boj o život.

Mladí stonavští fotbalisté budou mít nové šatny

Stonavští fotbalisté se dočkají nových šaten. Obec zahájila jejich rekonstrukci, na kterou získala podporu z Nadace OKD. Modernizace zázemí přinese hráčům komfortnější podmínky.

Zastupitelé Nového Jičína měli možnost vidět detaily 15 TOP projektů

Největší investiční akce letošního roku představilo město Nový Jičín svým zastupitelům na semináři v aule radnice. Prohlédnout si mohli detaily patnácti projektů za více než dvě stě milionů korun.

Vítkovická sprinterka Karolína Maňasová brala na Czech Indoor Gala bronz

Vynikající výkony i velmi dobré výsledky českých atletů přinesl ostravský mítink Czech Indoor Gala. A neztratili se ani zástupci našeho kraje, kteří se chtěli ve vyprodané aréně obzvláště předvést.

Na Czech Indoor Gala se loučil Pavel Maslák, legenda české atletiky

Trojnásobný mistr světa a čtyřnásobný mistr Evropy, havířovský běžec Pavel Maslák, už žádný další titul nepřidá. Ve 33 letech ukončil svou hvězdnou kariéru a oficiálně se rozloučil na atletickém mítinku Czech Indoor Gala v Ostravě.

Žáci základních škol z Ostravy se utkali v kuchařské soutěži O čokoládovou vařečku

20 pokrmů z vepřové panenky přistálo na talíři porotě již 25. ročníku soutěže O čokoládovou vařečku. Připravili je žáci 7. - 9. tříd základních škol z Ostravy a organizace se jako každoročně ujala Střední škola společného stravování.

Hokejistky MSK Orlová vybojovaly zlatou medaili v Itálii

Hokejistky MSK Orlová, Adéla Wojnarová a Anežka Hračová, se zapsaly do historie českého univerzitního hokeje. V italském Turíně v druhé polovině ledna 2025 vybojovaly historické zlato na univerziádě.

Stonavští školáci zakončili plavecký výcvik „mokrým vysvědčením“

První pololetí školního roku je za námi a školáci si ve čtvrtek převzali svá vysvědčení. Někteří si ale odnesli hned dvě. Kromě klasického dostali také „mokré vysvědčení“ za úspěšné absolvování plaveckého výcviku.

Razem śpiewali i grali w planszówki

Spotkanie uczniów polskiej szkoły z mieszkańcami Domu z Opieką Społeczną Elim w Stonawie rozpoczęło się od kolęd, które w polskiej tradycycji można śpiewać jeszcze do Gromnic, czyli drugiego lutego.

MiKaDo Open 2025 patřilo mažoretkám z celého Slezska i Moravy

V Karviné se uskutečnil osmý ročník nepostupové soutěže mažoretek MiKaDo Open. Město tentokrát hostilo nejen mažoretky z Moravskoslezského kraje, ale i ze střední a jižní Moravy. Děvčata byla nadšená především ze soutěžní atmosféry.

V malém sále OPF Karviná se konalo 17. zasedání zastupitelstva města

V malém sále OPF Karviné se v pondělí odpoledne sešli zastupitelé města na svém zasedání, aby projednali několik důležitých bodů programu.

Dětské filmy a premiéry čeká karvinské kino Centrum o jarních prázdninách

Jarní prázdniny si budou moci děti z Karviné užít i ve filmovém duchu.

HAVÍŘOV: sdělení a opatření úřadů na území města Havířova k pandemii COVID-19 AKTUALIZACE UKONČENA 17.5.
Vydáno 17. března 2020 18:43, Těrlicko, Bára Kelnerová
V tomto článku shrnujeme důležitá oznámení a opatření Magistrátu města Havířova a dalších úřadů a institucí, které je důležité sdělovat občanům žijícím na území města Havířova. Pokud máte další důležité informace k publikaci v tomto článku, zašlete je prosím na email: internet@polar.cz. Článek průběžně aktualizujeme.

Základní informace

ww.havirov-city.cz

www.facebook.com/oficialni.profil.Havirova

NON-STOP LINKA MAGISTRÁTU MĚSTA HAVÍŘOV pro osoby v nařízené karanténě:  596 813 146, 721 706 973 (zajištění nákupů)

Linka pro nákupy seniorů  +420 722 726 010 

Linka je v provozu pondělí až neděle, realizace nákupů pondělí až pátek od 8 do 16 hodin)  Nákup lze objednat s uvedením jména a příjmení, adresy pobytu a telefonního čísla také na e-mailové adrese: seniornakupy@havirov-city.cz.

NON-STOP Celostátní informační linka zdarma 1212 

  • volba 1 – pro aktuální informace v souvislosti s koronavirem
  • volba 2 – pro informace, jak postupovat, když se projeví příznaky nemoci (zdravotnická linka)
  • volba 3 – pro informace týkající se průmyslu a obchodu
  • volba 4 – pro seniory (9 – 17 hodin)
  • volba 5 – pro obavy ze současné situace (linka psychické pomoci)
  • volba 6 – pro informace týkající se dopravy

Celostátní linky pro všechny, kdo mají příznaky koronavirové infekce 724 810 106, 725 191 367

NON-STOP Linka v případě onemocnění 112 (V případě vážných zdravotních problémů či ohrožení života volejte linky 155 a 112.)

PODROBNÉ INFORMACE PRO PODNIKATELE -  https://rychla-rada.cz/

Odběr vzorků - Havířovská nemocnice

Provozní hodiny odběrového místa jsou od pondělí do pátku zatím od 7:00 do 14:00 hodin a místo je zřízeno u budovy Infekčního pavilonu. 

Příjezdová trasa je vyznačena na přiložené mapce, vjezd z ul. Moskevská – jedná se o boční vjezd do areálu. VIZ plánek mezi fotkami k článku. Prosíme, nevyužívejte k tomuto účelu hlavní vjezd do nemocnice.

V případě, že máte klinické příznaky (respirační problémy – dušnost, zvýšenou teplotu, kašel) a zároveň jste byli v kontaktu s nakaženou osobou, tak stále platí, že odběr bude proveden pouze po předchozí indikaci epidemiologem např. na lince 112. Telefonické objednání není možné.

Aktuality havířovské nemocnice k onemocnění COVID-19 naleznete ZDE:


Magistrát

ZMĚNA ÚŘEDNÍCH HODIN OD 20.4.2020:

Magistrát města Havířova od pondělí 20. dubna obnoví úřední dny pro veřejnost. Občané si mohou nezbytné záležitosti vyřídit v úředních dnech, tj. v pondělí a ve středu v době od 8-17 hodin a ve čtvrtek v době od 8-14 hodin. 

V  úterý a v pátek, bude magistrát pro veřejnost uzavřen a na tyto dny se nebude možné objednat. Magistrát zároveň posílí bezpečnostní a hygienická opatření.


Žádosti o ošetřovné

Postup pro podání žádostí:

  1. Žadatel vyplní v českém jazyce žádost o poskytnutí dotace na jednouchém formuláři 
  2. Podání žádosti VČETNĚ PŘÍLOH učiní žadatel na Ministerstvo průmyslu a obchodu,
  • prostřednictvím datové schránky bxtaaw4, do předmětu uvést fpmpo20, nebo
  • e-mailem, jehož přílohou bude vyplněný formulář opatřený elektronickým podpisem s přílohami na adresu: fpmpo20@mpo.cz a do předmětu uvést fpmpo20, nebo
  • originál žádosti podepsaný žadatelem poštou na adresu:

                   Ministerstvo průmyslu a obchodu

                   Na Františku 32

                   110 15 Praha 1

                   obálka musí být označena „neotvírat“ „fpmpo20“

V případě potřeby při vyplňování žádosti je žadatelům k dispozici Obecní živnostenský úřad Magistrátu města Havířova, a to pouze telefonicky na č. 596803 + kl. 160, 175, 114, 174, 117.

Více ZDE

Do konce června 2020 je zrušeno vítání občánků.

Školství

Termín zápisů do základních škol zřizovaných městem Havířov bude probíhat od 6. – 17. 4. 2020. V jednotlivých případech, ze zvlášť závažných důvodů, lze zápis provést až do 30. 4. 2020 po osobním dojednání zákonného zástupce a ředitele/lky školy.   

Přihlásit své dítě k povinné školní docházce na základní školu mohou rodiče přes datovou schránku, emailem s uznávaným elektronickým podpisem, poštou nebo osobním podáním žádosti na příslušné škole.

Hlídání dětí od 3 do 10 let zdravotníků a pracovníků složek IZS je zajištěno na ZŠ M. Kudeříkové

Od pátku 20. března se až do odvolání uzavírají všechny mateřské školy na území celého města.

Doprava

Od soboty 25. dubna bude na všech příměstských linkách obnoveno odbavování cestujících řidičem a vstup do autobusu pouze předními dveřmi.

V zájmu ochrany vlastního zdraví používejte prostředky osobní ochrany a dodržujte hygienická nařízení.

Maximalizujte bezkontaktní odbavení bankovní kartou či ODISkou. Pokud musíte platit hotově, mějte připravenou přesnou částku.



Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/karvinsko/terlicko/11000019531/havirov-sdeleni-a-opatreni-uradu-na-uzemi-mesta-havirova-k-pandemii-covid19-aktualizace-ukoncena-175