Nehoda se stala po 6. hodině ranní na přímém úseku na pravém břehu přehrady, kde je povolená 90kilometrová rychlost. 62letý muž z Karviné jel společně se dvěma kamarády lovit ryby.
Jaroslav F., obžalovaný: "Já tam nikdy nebyl, proto mě spolujezdci navigoval, kam mám jet. Na místě mi pak řekli, aby najel vpravo a pak se otočil. Já jsem se podíval, jestli můžu na silnici vycouvat a když jsem viděl ve velké dálce dvě malá světla, tak jsem usoudil, že je to bezpečné a začal couvat. V tom přišel náraz. Auto narazilo do pravého boku mého auta. Hned jsem se ptal kamarádů, jestli jsou v pořádku a oba žili. S pomocí svědků jsme spolujezdce ze zadního sedadla vytáhli ven. Spolujezdec na předním sedadle vytáhnout nešel, protože byl zaklíněný. Je to hrozné, co se stalo, je mi to strašně líto. Dodnes se léčím s psychikou."
S ohledem na tragické následky, které řidičovo pochybení způsobilo, navrhoval státní zástupce trest nepodmíněný, tedy pobyt ve věznici.
Martin Bystroň, státní zástupce: "Jaroslav F. jako řidič osobního motorového vozidla Kia odbočil vpravo a pak za účelem otočení couval a vytvořil překážku vozidlu Škoda Octavia, jeho řidič na situaci nestačila zareagovat. Při nehodě na místě zemřel jeden spolujezdec, druhý zmírá 28. října v nemocnici."
Na základě svědeckých výpovědí a výpočtů znalce se řešilo, jak přesně k osudné nehodě došlo.
Řidička octavie vypověděla, že na přehledném úseku začala předjíždět pomalejší vozidlo. Sotva však manévr zahájila, došlo ke kolizi.
Řidička: "Nejeli jsme ani těch povolených 90. Viděla jsme, že v protisměru nic nejede, v dálce byla jen koncová světla jiného auta. Proto jsem začala předjíždět, ale v té chvíli mi něco vjelo do cesty. Byl to okamžik a já nestačila vůbec zareagovat, ani brzdit. Bylo to jako náraz do zdi. Auto se semnou roztočilo a skončilo v příkopu. Při nehodě jsme si zlomila obratel a utrpěla další poranění. Léčím se dodnes a musela jsem se vzdát aktivního života, včetně lyžování cyklistiky nebo badmintonu."
Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MSK: "Osmasedmdesátiletý muž zůstal zaklíněn v jednom z havarovaných vozidel, v okamžiku příjezdu posádek ZZS byl při vědomí, jeho stav se však rychle zhoršoval. Záchranáři jej začali ošetřovat ještě před vyproštěním a následně v sanitním vozidle museli zahájit resuscitaci, protože došlo k selhání krevního oběhu. Ani po několika desítkách minut nedošlo k obnovení srdeční činnosti a zasahující lékařka nakonec musela konstatovat smrt. Pacient ve věku pětasedmdesáti let jevil známky poruchy vědomí a jeho poranění bylo život ohrožující. Záchranáři jej uvedli do umělého spánku, zajistili dýchací cesty a převedli na přístrojem řízenou ventilaci. Po naložení krčního límce a uložení do podtlakové matrace byl vrtulníkem přepraven na urgentní příjem ostravské fakultní nemocnice. Středně těžce byl v oblasti dolní končetiny zraněn dvaašedesátiletý muž a zranění hrudníku utrpěla osmapadesátiletá žena. Pozemní týmy je po prvotním ošetření předaly do další péče v havířovské a karvinské nemocnici."
Soudní senát nakonec rozhodl, že muže od vězení nepošle. Uložil mu podmíněný trest a 6,5 roku zákazu řízení. Verdikt zatím není pravomocný.
Škodu, která jeho vinou, vznikla na majetku, za léčení a na bolestném pro pozůstalé, by měla zaplatit pojišťovna z povinného ručení. Podle zmocněnců, kteří pozůstalé a zraněnou řidičku zastupují, to bude zhruba 10 milionů korun. Tři potomci zemřelých by měli dostat vyplaceno po 800 tisících, 9 vnuků po 600 tisících a jedna vdova 1,98 milionu korun.