Je to poslední linka v regionu, na které nejezdí modernizované vlaky. V příštích pěti až sedmi letech by navíc trať mezi Ostravou a Frenštátem měla být elektrifikována. Kraj chce proto pořídit šest nových vlaků přímo pro tento úsek.
"Než bude trať elektrifikována, tak budou jezdit na dieselové lokomotivě. Až na této trati budou vést dráty, tak se tam připojí elektrická lokomotiva. Zvláštní na tom je, na konečné ve Frenštátu se nemají jak "otočit". Po cestě tam tedy pojede mašina vepředu. Na konečné si pak strojvedoucí přesedne do posledního vagonu, který se stane prvním a mašina ho bude posouvat zezadu. Anglicky se tomu říká Push & Pull," vysvětluje náměstek hejtmana MS kraje Jakub Unucka (ODS).
Kraj teď pracuje s několika termíny - první zásadní je 3. prosince 2019, kdy ČD vyprší smlouva na provozování dopravy na této lince.
"My nemůžeme soutěžit, protože zastupitelstvo před dvěma lety rozhodlo, že se tam žádná soutěž nebude dělat, že se kraj domluví s někým přímo. My se tedy teď domlouváme s někým přímo a to s někým jsou České dráhy, RegioJet a Leo Express," dodává Unucka.
Od poloviny roku 2020 tedy bude kraj co dva měsíce nasazovat novou soupravu. Vedení se chce zaměřit i na tratě na Opavsku, Bruntálsku nebo úsek mezi Albrechticemi u Českého Těšína a Ostravou-Svinov. Cílem je, aby na těchto tratích vlaky jezdily rychleji.