Chotěbuz, ulice Místecká v Ostravě nebo benzínka nedaleko klimkovického tunelu na D1. Policisté zastavují hlavně kamiony i menší nákladní auta.
"V rámci těchto silničních kontrol se naši policisté zaměřují zejména na neoprávněnou manipulaci s tachografy a paměťovými kartami. Dohlíží také na zákonem dané přestávky a na jejich dodržování. Důkladně je kontrolován také technický stav vozidel. Během dopoledne bylo na tomto stanovišti řešeno celkem šest přestupkových jednání. Nejčastěji se jednalo o umístění předmětu do výhledu vozidla, špatný technický stav a v jednom případě měl řidič nákladního vozidla špatně zajištěný náklad, který by v případě krizové situace mohl ovlivnit manévrovatelnost vozidla," říká mluvčí PČR MS kraje Lenka Sikorová.
"Probíhá tady kontrola technického stavu vozidel, jestli splňují všechny požadavky, jestli nemají nějakou závadu. Kontrolujeme i hmotnost a sociální předpisy," dodává dopravní inspektor Daniel Šeliga.
Na místo dorazila jedna z dodávek a neprošla kontrolní váhou. Polský řidič tedy nesmí pokračovat v cestě. "Tady vidíme výsledek vážení dodávky, která je schválená na tři a půl tuny. Máme tady limity náprav, celkový limit 3,5 tuny, ale naváženo bylo 4,2 tuny. Počítáme i s tolerancí, takže se dá říct, že vozidlo je o 530 kilogramů přetíženo," ukazuje Daniel Šeliga na konkrétním příkladu jeden z nejrozšířenějších přestupků nákladních aut.
Za tento přestupek může řidič dostat pokutu až 2.000 korun. Pokud by to měl hmotnost jednu tunu nad limitem, mohl by přijít o řidičský průkaz. Policisté tato frekventovaná místa vybrali záměrně. Jen za loňský rok evidují přes 1100 dopravních nehod, ve kterých byli viníky řidiči nákladních vozidel. Vybraná auta na stanovištích prošla kontrolou celní správy.